SPVM och framtida tävlingar?

Allt som rör SPVM i allmänhet
Användarvisningsbild
Martin G

SPVM och framtida tävlingar?

Inläggav Martin G » tor aug 16, 2012 9:58 am

Såg i en tråd på rejsa.nu diskussionsforumet att Magnus Thomé undrat om skillnaderna mellan att tävla med Porsche i PCSRs serie kontra Roadsport/Modsport.

Jag kunde inte låta bli att inflika i ett inlägg att det vore riktigt kul med en gemensam klubbracinghelg för sport/sportigare bilar. (Vet att detta varit uppe för ett antal år sedan med BMW/Porsche/Alfa-klubbarna.)

Tråden finns här: Svensk Klubbracingweekend?

Eftersom vi vid mötet på SSM pratade om tävlingar för nästa år (eller framtiden) kan jag inte låta bli att lägga in en blänkare även på detta forum.

Visst vore det fräckt med en klubbracingweekend med SPVM, PCSR Porsche-racing, BMW Cup och kanske också Alfa klubbens CAR Challenge!

Ett upplägg med fri träning på fredag, kval kombinerat med gatbilskörning på lördag och race hela söndagen tror jag hade varit klockrent! :D

Med lite marknadsföring hade det säkert lockat en hel del sportvagnsfolk och andra intresserade och kunnat ge lite SSM-känsla. 8)

Personligen skulle jag se ett upplägg som ovanstående mycket mer attraktivt än tävlingar med SSK (men vi är inte där än).

Vad tror/tycker du?

//Martin
///Martin Gistell

M3E30 beroende
Nu även i Z3 Coupé - Roadsport B

Niklas Falk

Re: SPVM och framtida tävlingar?

Inläggav Niklas Falk » tor aug 16, 2012 6:13 pm

Martin G skrev:Personligen skulle jag se ett upplägg som ovanstående mycket mer attraktivt än tävlingar med SSK (men vi är inte där än).
Det är ju tre tävlingar vi har förutom SSM och Falkenberg Classic. Det ena utesluter inte det andra.

Även om maj kanske känns bra som uppstart på säsongen, så är tidigt i augusti inte fel det heller.

När på året låg Automobil Sportscar Show (för oss som inte var bitna när det existerade)?

Användarvisningsbild
Josen

Inläggav Josen » lör aug 18, 2012 1:18 pm

Tycker också det låter som ett klockrent upplägg och att bygga upp som tradition

Man behöver tala med lite arrangörer - tror SSK är rätt att driva det

Vi behöver någon som tar lead för att det händer - Martin kan Kumho motorsport bli en huvudsponsor ?

Tack

Joachim

Torkel K

Inläggav Torkel K » tor aug 23, 2012 1:01 pm

Jag tycker det låter klockrent! :D Något att jobba vidare mot!

Återgå till "SPVM Allmänt"