Clubmanbilar till salu

Annonsforum. K: för köpes och S: för säljes.
Avslutad annons ligger kvar men får gärna noteras i titeln (Såld, Köpt tex)
Clubman#59
Inlägg: 54
Blev medlem: mån aug 04, 2008 11:02 am
Ort: Asmundtorp

Clubmanbilar till salu

Inläggav Clubman#59 » mån feb 03, 2014 10:19 pm

Team Strand trappar ner under 2014-15
Då vi nu hållit på att köra Clubman i över 15 år har vi kommit till vägs ände. Vi har beslutat att banta vår Clubmanracing med en bil, men på ett bra sätt hoppas vi. Vi sätter våra bilar till salu för vettiga pengar, långt ifrån nerlagda, men man måste även i racing skriva av värdet i förhållande till nöjet som man haft. Bilarna säljs med reservdelar som finns till, se separat lista för varje bil. Vi är fortfarande av den åsikten att Clubman ger mest racing/satsad krona, och vi har haft fruktansvärt roligt i över 15 år och kommer att ha roligt även fortsättningsvis.
Vi säljer i första hand en bil och fortsätter att köra den andra som delad bil. De första 6 åren körde vi Mk20 på detta sätt, ett bra sätt att ha lika kul, men vara 2 att dela kostnaden. Specifikation och bilder på bilarna se nedan. Släp finns till bägge bilarna, paketpris kan diskuteras. Priset nedan enbart för Mallock Mk20b+kit och Mallock Mk30PR/EBX+kit.

Reservdelskit Mk20b:
1 set Regndäck på fälg
3 st. diffar, 3,89; 3,77; 3,54 inklusive i bilen monterad diff.
1 st. ny medbringare till drivaxel
1 st. ny upright fram
1 st. beg. stol som är 50 mm bredare i höft och rygg.
1 st mall till golv under bilen.
Dessutom en del begagnade delar och småplock.

Reservdelskit Mk30:
1 set regndäck på fälg
1 St växellåda, syncro, gått en säsong efter renovering
1 st. extra nos till karossen.
Totalt 3 diffar 3,54; 3,77; 3,89 inklusive i bilen monterad diff.
Dessutom en del begagnade delar och småplock.


Det kan finnas möjlighet för hugade spekulanter att provköra bilarna vid någon träningsdag.


Pris för Mk20b #59 SEK 80 000:-

Pris för Mk30PR/EBX #57 SEK 100 000:-

Kontakta: Jan Strand 0418432551 eller 0702012859 alltid
Peter Strand 0418432277 kvällstid eller helger

Bilder finns i bifogad fil då jag ej kom på hur man lägger in bilder direkt i texten,


Mallock U2 Mk 20b 1979 #59

Tillverkare: Mallock Sports, England
Arthur Mallock började med U2 Mk 1 1958, idag 2014, byggs Mk36 i samma anda, nu med Richard Mallock vi rodret.
”U2= You too, can have a chassies like mine”
Mk20b var den första ”Ground-effect car” Mallock byggde och var en utveckling av Mk20. Totalt finns det 23 st. Mk20+20b.
Känd Historia: Hill-climb bil i England, kom till Sverige på 80-talet,
Bjarne Mumm,
Johan Andersson som konverterade till Zetecmotor 1994
Uthyrd till tidningen Automobil 1995, Mattias Persson förare,
I malpåse till 1998 då Team Strand(Jan och Peter) köpte bilen
Därefter årligen tävlat i SPVM och MSCC.
Tävlingsklass: Clubman
Specifikationer
Chassi: Fackverksbyggd i rör och fyrkantsprofil, klädd med aluminiumplåt.
Chassinr. 79-20b-008
Kaross: Mk 27
Hjulupphängning fram: Dubbla A-armar, justerbar krängningshämmare .
Bakaxel: Stel, Ford/Quafie, utväxling 3:89, 3:77 eller 3:54 beroende på bana
Bromsar: Skivor runt om, AP racing-ok, bromsvåg
Däck: 13” Dunlop Diagonalslicks, alt. regndäck
Växellåda: Ford 4-växlad Dog-engage, 3-rail, Quaife rak drevsats, lång 1:a.
Motor: Ford Zetec 1800cc, effekt 155hkr, maxvarv 7200rpm.
Vikt: 485kg tom, 580kg inklusive förare efter race, minimivikt enligt klassregler
0-100 km/h c:a 4,0 sekunder, Toppfart 195-215km/h beroende på utväxling.
Ägare: Jan Strand Asmundtorp. Bästa tid Knutstorp 1.01,8 satt vid MSCC KM5 2013.



Mallock U2 Mk30PR 1993 #57

Tillverkare: Mallock Sports, England
Arthur Mallock började med U2 Mk 1 1958, idag 2014, byggs Mk36 i samma anda, nu med Richard Mallock vi rodret.
”U2= You too, can have a chassis like mine”.
Mk30PR var en utveckling av Mk30, med ”pull-rod-operated rear Suspension”
Känd historia: Paul Dudley England, B Sport Clubman (FF1600motor)
Tony Osborne England, Super sports Formula (Vauxhall)
Alex Osborne England, Clubman, K-Rover Sports 1600, 1:a 2006 Clubman Cup England.
Peter Strand Sverige, Clubman, Ford Zetec 1800cc
Tävlingsklass: Clubman
Specifikationer
Chassi: Fackverksbyggd i rör och fyrkantsprofil, klädd med aluminiumplåt.
Chassinr: 30PR 93 02
Kaross: EBX (Enveloping Bodywork)
Hjulupphängning fram: Dubbla A-armar, justerbar krängningshämmare .
Bakaxel: Stel, ”pull-rod-operated rear suspension” med TAM-4
Differential: Ford/Quaife, aluminiumhus, utväxling 3,89/3,77/3,54 beroende på bana
Bromsar: Skivor runt om, AP racing-ok, bromsvåg
Däck: 13” Dunlop Diagonalslicks, alt. regndäck
Växellåda: Ford/Quaife 4-växlad, dog engagement, aluminiumhus, lång 1:a.
Motor: Ford Zetec 1800cc, effekt 155hkr, maxvarv 7200rpm.
Vikt: 490kg tom, 580kg inklusive förare efter race, minimivikt enligt klassregler
0-100 km/h c:a 4,0 sekunder, Toppfart 195-215km/h beroende på utväxling.


Team Strand/ Jan Strand
Bilagor
Team Strand trappar ner under 2014.doc
Text med bilder
(204.5 KiB) Nerladdad 315 gånger

Återgå till "Köp och Sälj"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst

cron