Förbättringar av hemsidan

Hittar du något som inte funkar eller har du förslag på förbättring?
Användarvisningsbild
Kimmen
Kontakt:

Förbättringar av hemsidan

Inläggav Kimmen » lör mar 14, 2009 2:40 pm

Ska man lägga upp förslag här eller?
Känns som det börjar bli dags för lite modifieringar...

/Joakim Granfors
Ingen kommer ihåg en fegis...

/Joakim Granfors

Niklas Falk

Re: Förbättringar av hemsidan

Inläggav Niklas Falk » lör mar 14, 2009 3:56 pm

Per jobbar på med designen och jag fipplar in fler och fler förare så nu är nog ett riktigt bra tillfälle att komma med förslag :)
Tjuvtitt på förare http://www.roadsport.se/index.php?page=foerare-modsport (vi har inte lagt ut det än men man kan gärna registrera sig under loginfliken så får vi in mer korrekta data)

Tjuvtitt på ny pågående design http://www.roadsport.se/index.php?page=spvm

Infosidor etc kan alltid förbättras, det behövs bara material...

Användarvisningsbild
Per Hammarsjö
Kontakt:

Inläggav Per Hammarsjö » lör mar 14, 2009 9:10 pm

Ös på med förslag bara! Någon speciell modifering du har i åtanke?

Användarvisningsbild
Kimmen
Kontakt:

Inläggav Kimmen » sön mar 15, 2009 9:13 am

Ok, här kommer lite förslag.

Bredare sida ,men det verkar du redan fixat...
"Välkommen till sportvagnsmästerskapet" kanske kunde vara lite kaxigare, typ "Det här är sportvagnsmästerskapet".
Bildgalleri kanske skulle kompleteras med ett filmgalleri. Vet inte vad jag tycker här men ska man under förarprofilen kanske kunna ha ett eget bild och film galleri som just den föraren/teamet lagt in.
Ska listen högst upp kompleteras med bildlänkar till höger till respektive klass?
Nu till Modsportsidan 8) I det första och andra stycket står det väl ungefär samma sak eller?
Sen har vi klass-indelningen, för den som kommer hit första gången ger väl bilderna av bilarna ingen direkt ledning eftersom dom nästan ser identiska ut (T70, Europa, Europa).
Sen vad som gäller alla klasser, funderar man på att börja köra så vill man veta hur snabba dom olika klasserna är. Tror ingen ger sig in i en klass där man inte vet hur fort den går, därför borde det finnas en varvtidssida med varvtider och varvrekord. Kanske skulle varje förare/team (nu kanske jag är jobbig) ha sina varvrekord på sin förarsida...

All for now...
//Kimmen

/Joakim Granfors

Användarvisningsbild
Per Hammarsjö
Kontakt:

Inläggav Per Hammarsjö » sön mar 15, 2009 4:40 pm

Vi kommer ta det stegvis men att lägga till filmer och bilder till sin profil är något vi ser ska finnas så småningom.

När det gäller infon under respektive klass så är det upp till klassföreningen själva att lägga upp material. Jag bistår gärna om någon vill göra något speciellt eller få till designen. Men texter och vad som står i dessa måste varje klass själva ta fram!
Men jag håller med dig. Idag är det väldigt lite information för dom som vill börja tävla. Vi är inte superbra på att fånga in nya i fällan så att säga.

Jag tror, under alla klasser, att vi ska få till en informativ text som nybörjare förstår och på så sätt vägleds hur dom börjar tävla.

Tror ingen ger sig in i en klass där man inte vet hur fort den går, därför borde det finnas en varvtidssida med varvtider och varvrekord. Kanske skulle varje förare/team (nu kanske jag är jobbig) ha sina varvrekord på sin förarsida...

Bra idé! Den får vi suga på lite!

Användarvisningsbild
Per Hammarsjö
Kontakt:

Inläggav Per Hammarsjö » sön mar 15, 2009 4:48 pm

1. Välkommen till sportvagnsmästerskapet
2. Det här är sportvagnsmästerskapet
3. Sportvagnsmästerskapet – racing för alla

Mera? Vore jju smutt att få folk att på en gång fatta att det här kan jag också göra. Det kostar inte STCC för plånboken.

shasselg
Kontakt:

Inläggav shasselg » tis mar 17, 2009 5:14 pm

Niklas Falk skrev:Per jobbar på med designen och jag fipplar in fler och fler förare så nu är nog ett riktigt bra tillfälle att komma med förslag :)
Tjuvtitt på förare http://www.roadsport.se/index.php?page=foerare-modsport (vi har inte lagt ut det än men man kan gärna registrera sig under loginfliken så får vi in mer korrekta data)

Tjuvtitt på ny pågående design http://www.roadsport.se/index.php?page=spvm

Infosidor etc kan alltid förbättras, det behövs bara material...

Försökte registrera mig men valideringen av e-post adressen spårade ut av någon anledning....verkar inte tillåta .biz adresser....verkar också som att den inte tillåter adresser med mer än 30 tecken....men så ser jag att delar av mina uppgifter redan finns upplagda (om än felaktiga..) men in kommer jag inte så jag kan ändra/lägga till för jag kan inte registrera mig...
Stefan Hasselgren

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » tis mar 17, 2009 8:04 pm

shasselg skrev:Försökte registrera mig men valideringen av e-post adressen spårade ut av någon anledning....verkar inte tillåta .biz adresser....verkar också som att den inte tillåter adresser med mer än 30 tecken....men så ser jag att delar av mina uppgifter redan finns upplagda (om än felaktiga..) men in kommer jag inte så jag kan ändra/lägga till för jag kan inte registrera mig...
Du ligger redan inne med din.biz adress, du ska mao bara nollställa lösenordet (som om du glömt det).
Hoppas att det fungerar bättre (den lär gnälla om du försöker registrera med ett namn som redan finns).

shasselg
Kontakt:

Inläggav shasselg » tis mar 17, 2009 8:11 pm

Niklas Falk skrev:
shasselg skrev:Försökte registrera mig men valideringen av e-post adressen spårade ut av någon anledning....verkar inte tillåta .biz adresser....verkar också som att den inte tillåter adresser med mer än 30 tecken....men så ser jag att delar av mina uppgifter redan finns upplagda (om än felaktiga..) men in kommer jag inte så jag kan ändra/lägga till för jag kan inte registrera mig...
Du ligger redan inne med din.biz adress, du ska mao bara nollställa lösenordet (som om du glömt det).
Hoppas att det fungerar bättre (den lär gnälla om du försöker registrera med ett namn som redan finns).

Tack, nu funkar det. Läste uppenbarligen inte hela texten.... :roll:
Stefan Hasselgren

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » tis mar 17, 2009 8:25 pm

shasselg skrev:Tack, nu funkar det. Läste uppenbarligen inte hela texten.... :roll:
Det är absolut inga problem, det är lätt att missa. Du kommer säkert inte vara den sista :)

shasselg
Kontakt:

Inläggav shasselg » tis mar 17, 2009 9:12 pm

Niklas Falk skrev:
shasselg skrev:Tack, nu funkar det. Läste uppenbarligen inte hela texten.... :roll:
Det är absolut inga problem, det är lätt att missa. Du kommer säkert inte vara den sista :)

Inloggningen är däremot lite skum....om man inte loggar ut så är det svårt att komma tillbaka i läget där man kan uppdatera och sedan logga ut igen....det hjälpte inte ens att rensa cachen....
Stefan Hasselgren

shasselg
Kontakt:

Inläggav shasselg » ons mar 18, 2009 7:10 am

Ingen förbättring kanske...men det vore snyggare om kolumnen för "klass" var bredare under serieanmälda så man slipper få en radskiftning när Roadsport X skrivs ut.
Stefan Hasselgren

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » tor mar 19, 2009 1:04 am

shasselg skrev:Ingen förbättring kanske...men det vore snyggare om kolumnen för "klass" var bredare under serieanmälda så man slipper få en radskiftning när Roadsport X skrivs ut.
Blev det bättre nu?

Reultatlistorna har jag också polerat lite under kvällen. Nu är det bara 2000-2007 som inte är riktigt som de andra. 1984 saknar jag samt de äldre än 1983...

shasselg
Kontakt:

Inläggav shasselg » tor mar 19, 2009 6:25 am

Niklas Falk skrev:
shasselg skrev:Ingen förbättring kanske...men det vore snyggare om kolumnen för "klass" var bredare under serieanmälda så man slipper få en radskiftning när Roadsport X skrivs ut.
Blev det bättre nu?

Reultatlistorna har jag också polerat lite under kvällen. Nu är det bara 2000-2007 som inte är riktigt som de andra. 1984 saknar jag samt de äldre än 1983...

Nej, lustigt nog bryter det för mig fortfarande....det har säkert med skärmupplösningar etc att göra så låt det vara som det är....jag tror att det blir omöjligt att få till det. Men det blev helt klart tydligare med ramar runt rutorna i alla fall. Också Resultatlistorna blev också bättre. Stefan
Stefan Hasselgren

Användarvisningsbild
Kimmen
Kontakt:

Inläggav Kimmen » lör mar 21, 2009 7:40 am

Vet inte om det är min dator eller om det är forumet men jag måste logga in varje gång jag kommer hit trots att jag kryssat i automatisk inloggning :(

/Joakim Granfors

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » lör mar 21, 2009 3:15 pm

Kimmen skrev:Vet inte om det är min dator eller om det är forumet men jag måste logga in varje gång jag kommer hit trots att jag kryssat i automatisk inloggning :(
Att kasta cockien brukar hjälpa men säker är man ju inte (det strular för mig med men jag har inte orkat bry mig för egen del).

Nu ska inte klassen radbryta i serieanmälan längre och startnumren skall vara centrerade (det är det nog ingen som bryr sig om).

shasselg
Kontakt:

Inläggav shasselg » lör mar 21, 2009 3:25 pm

Niklas Falk skrev:Nu ska inte klassen radbryta i serieanmälan längre och startnumren skall vara centrerade (det är det nog ingen som bryr sig om).

Mycket bättre. Skall man vara petig ser det ut att finnas ytterligare plats för förnamn och skulle då kunna lämna ännu mer plats för bilmärke....men helt ok nu. Stort tack.
Stefan Hasselgren

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » sön mar 22, 2009 8:13 pm

Niklas Falk skrev:
Kimmen skrev:Vet inte om det är min dator eller om det är forumet men jag måste logga in varje gång jag kommer hit trots att jag kryssat i automatisk inloggning :(
Att kasta cockien brukar hjälpa men säker är man ju inte (det strular för mig med men jag har inte orkat bry mig för egen del).
Nu fungerar inloggningscookien bättre för mig iaf. Vi hade glömt att ändra cookiens domän till spvm.se. :)

shasselg
Kontakt:

Inläggav shasselg » lör apr 04, 2009 6:37 am

Känns nästan löjligt att be om denna lilla ändring när hemsidan blivit så bra. Vilket lyft!

Serienmälda känns som att den skulle ha en andrasortering efter klass om nummer så blev det hela konsekvent med förarepresentationen och vagndeklarationen.

Tack för allt jobb ni gör!

Stefan
Stefan Hasselgren

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » lör apr 04, 2009 9:10 am

shasselg skrev:Känns nästan löjligt att be om denna lilla ändring när hemsidan blivit så bra. Vilket lyft!

Serienmälda känns som att den skulle ha en andrasortering efter klass om nummer så blev det hela konsekvent med förarepresentationen och vagndeklarationen.

Tack för allt jobb ni gör!
Tyvärr kan vi bara sortera serieanmälnngslistan efter en kolumn i taget (vi har inte skrivit grunkan själva). Det finns sätt att gå runt det men jag får väl se om andan faller på nån gång under våren.

Nån gång i en anlägsen framtid så skulle man ju kunna tänka sig att dra ihop Serieanmälan, förarpresentation och vagndeklaration till en enhet, men i år så får vi nöja oss med att det är tre olika delar.
Att försöka att få ihop detta med tävlingsanmälan är nog att skapa fler problem än man löser, det är ju alltid fem olika arrangörer (även om tidtagningssystemen (som är det som ställer mest krav på rätt data) är väldigt lika).

Återgå till "Feedback & förbättringar"