Fräck sida

Hittar du något som inte funkar eller har du förslag på förbättring?
Användarvisningsbild
Michelingubben

Fräck sida

Inläggav Michelingubben » tor maj 22, 2008 9:51 pm

Aningen fräckare och betydligt mer funktionalitet än den gamla hemsidan

Keep it up :D

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
Zetec 227hk, kanske lite till
AC
WC
2X48 Dellorto
Omregistrerad pga motorbyte, nu Cosworth 1/2 V8a

Mats Lundin

Inläggav Mats Lundin » fre maj 23, 2008 10:17 am

Instämmer. Ser spännande ut. :D

Hoppas fler hittar hit.
M.
Roadsport C # 97

Användarvisningsbild
Per Hammarsjö
Kontakt:

Inläggav Per Hammarsjö » fre maj 23, 2008 11:28 am

Jag och Niklas Falk tackar!

Nu hoppas vi att alla som kör kan bidra med information under respektive del.

Vore kul att förenkla för blivande raceress att lättare hitta info om hur dom bygger bil / börjar tävla.

Vi har inte satt några restriktioner på vad man kan lägga upp för information. Systemet tillåter att skapa nya menyalternativ och sidor på sekunden.

Att lista förare med bild vore ju en smutt sak under varje klass som ex...

// Per

Rolf Dawidzon

Inläggav Rolf Dawidzon » fre maj 23, 2008 11:36 am

Ser mycket bra ut. Fint jobbat-

Rolf D

Användarvisningsbild
Jonas Svensson

Inläggav Jonas Svensson » tis maj 27, 2008 12:17 pm

Kan bara instämma :D . Ser mycket bra ut!
Clubman #54

Användarvisningsbild
Arto (R-2)
Kontakt:

Inläggav Arto (R-2) » tis jun 03, 2008 6:02 pm

Per Hammarsjö skrev:Jag och Niklas Falk tackar!

Nu hoppas vi att alla som kör kan bidra med information under respektive del.

Vore kul att förenkla för blivande raceress att lättare hitta info om hur dom bygger bil / börjar tävla.

// Per

En eloge för nedlagt jobb, sidan kommer säkerligen att locka till sig fler läsare och kanske t.o.m. förare till SPVM. :D
En liten fundering...Jag som är nybörjare har lite svårt att hitta information om tävlingarna, upplägget etc. :idea: Vore det inte fint om när man klickar på bana under kalender 2008 på första sidan även får upp länkarna som rör tävlingen, t.ex. arrangör, banans egen sida etc. Det skulle underlätta planeringen för mig i.a.f. och kanske även för publiken.

Forumet ska bli intressant att se hur det utvecklas. Det är väl inga restriktioner, vem som helst kan väl skapa en profil och börja posta. För det är väl inte tänkt endast för dom aktiva?
Arto Rajakangas
www.racingsaker.se
Modsport 1
learning to walk

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » tis jun 03, 2008 7:18 pm

R-2 skrev:En liten fundering...Jag som är nybörjare har lite svårt att hitta information om tävlingarna, upplägget etc. :idea: Vore det inte fint om när man klickar på bana under kalender 2008 på första sidan även får upp länkarna som rör tävlingen, t.ex. arrangör, banans egen sida etc. Det skulle underlätta planeringen för mig i.a.f. och kanske även för publiken.
Information till nybörjare och även rekrytering av nyfikna är ett problem med infomationen om tävlingar som det är idag (informationen kommer oftast i bekräftelsen).
Frågan är om man inte skulle kunna lägga upp all information man fick vid förra årets tävling på en viss bana/viss arrangör. Det skulle inte vara exakt det som gäller för året men väldigt nära.
Bara en sån sak som när olika tävlingar skall vara betalda (utan förseningsavgift) skiljer enormt mycket (allt från på plats till ett antal veckor i förväg).
SSM skickade iofs väldigt mycket information med inbjudan men de har inte den uppe på hemsidan...
R-2 skrev:Forumet ska bli intressant att se hur det utvecklas. Det är väl inga restriktioner, vem som helst kan väl skapa en profil och börja posta. För det är väl inte tänkt endast för dom aktiva?
Nja, nu ska vi inte blåsa upp förhoppningarna alltför mycket. Om vi kan få det till en lagom puttrande gryta för de inblandade och intresserade så är det bra. Rent generellt finns det gott om åsiktsgrytor som puttrar lite här och där men här kanske vi tom kan ha reglementesdiskussioner utan att de spårar ur totalt pga inblandning av inte ens presumtiva tävlande.
Att hålla koll på vilka som tävlar och inte är ett jobb som jag gärna ser att vi slipper, det är enklare om det kan fungera med lite lösa tyglar istället.

Användarvisningsbild
Arto (R-2)
Kontakt:

Inläggav Arto (R-2) » tis jun 03, 2008 8:15 pm

Alla vet att information inte är det enklaste....

Jag tycker ändå att sidan är ett riktigt lyft och den kommer säkert att successivt förbättras ytterligare. (f-n saknar en "tummen-upp-smily" :mrgreen: )

Inbjudan SSM: är det brevledes? vilka skickas den till? jag har inte sett någon :cry: :? (detta är ju lite OT...)
Det jag egentligen hoppades på med inlägget var att uppmärksamma någonting som kanske kan vara i åtanke när sidan utvecklas vidare.
Arto Rajakangas

www.racingsaker.se

Modsport 1

learning to walk

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » tis jun 03, 2008 8:37 pm

R-2 skrev:Inbjudan SSM: är det brevledes? vilka skickas den till? jag har inte sett någon :cry: :? (detta är ju lite OT...)
Det jag egentligen hoppades på med inlägget var att uppmärksamma någonting som kanske kan vara i åtanke när sidan utvecklas vidare.
Jag tar med mig pappren till jobbet och scannar in dem imorgon, sen frågar jag MGCC om det är ok att lägga upp dem.

Praktiska frågor runtomkring (lämplig depåplats etc) det finns det gott om förare som sitter på, och forumet är ett bra ställe att slänga käft på :).

Användarvisningsbild
Arto (R-2)
Kontakt:

Inläggav Arto (R-2) » tis jun 03, 2008 8:42 pm

Eller hur :)

Om jag lyckas ta mig till knutan så bjussar jag på fika i depåns fulaste buss 8)
Arto Rajakangas

www.racingsaker.se

Modsport 1

learning to walk

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » ons jun 04, 2008 11:43 am

Nu ligger tävlingsinbjudan inlänkad i kalendern på SSM.

Det är ju synd att denna information inte ligger öppen tillsammans med mer uttalad praktisk info som ligger gömd i RA 5.8 (Depåbestämelser).

Användarvisningsbild
Arto (R-2)
Kontakt:

Inläggav Arto (R-2) » ons jun 04, 2008 5:57 pm

Niklas Falk skrev:Nu ligger tävlingsinbjudan inlänkad i kalendern på SSM.

Det är ju synd att denna information inte ligger öppen tillsammans med mer uttalad praktisk info som ligger gömd i RA 5.8 (Depåbestämelser).

Härligt Niklas, så jäkla bra, tack!

Visst står det en hel del i depåbestämmelserna men det förekommer ju lokala variationer och så vill man ju försöka sköta sig oxå. Å så har vi ju en massa annan praktisk info, tiderna t.ex.

Tack igen!
Arto Rajakangas

www.racingsaker.se

Modsport 1

learning to walk

Robert Gustafsson

Inläggav Robert Gustafsson » fre jun 06, 2008 6:19 pm

Man kan bara ge er mycket beröm för hemsidan, det är riktigt rolig att bläddra omkring. Vi andra får väl försöka stötta så gott vi kan med material.

Bra jobbat !

/robban

Återgå till "Feedback & förbättringar"