SPVM.SE

Sportvagnsmästerskapet
Aktuellt datum och tid: tis sep 07, 2010 9:29 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Gotland
InläggPostat: tis mar 09, 2010 7:42 pm 
Användarvisningsbild

Vore bra om man lade upp båtkostnaden för den ev.Gotlandstävlingen eftersom många fortfarande tror att det kostar 5000kr + :idea: .

Inläggsrubrik: Re: Gotland
InläggPostat: fre mar 12, 2010 12:15 am 

Gotland är nog den tävling där ekonomin måste (eller det är en fördel om iaf) klargöras väldigt tidigt.

Var det 1500kr för 12m som var huvudtipset för ToR? Undrar var de tar för 398cm :D

InläggPostat: tis apr 20, 2010 7:31 pm 

Ska bara flika in att Gotland ring utan konkurrens är nordens absolut häftigaste bana. Ungefär som knutstorp x2 både i längd och bredd :P Så kosta på er att köra det racet. Det kommer nog svida lite mer än vanligt i börsen men är det något race ni ska åka i år så är det där :D

Har åkt en hel med Ducatin och supermotarden där och den är sjukt ball oavsett!

Mvh Petter

InläggPostat: tor apr 22, 2010 10:20 pm 
Användarvisningsbild

lockarpsgokart.se skrev:
Ska bara flika in att Gotland ring utan konkurrens är nordens absolut häftigaste bana. Ungefär som knutstorp x2 både i längd och bredd :P Så kosta på er att köra det racet. Det kommer nog svida lite mer än vanligt i börsen men är det något race ni ska åka i år så är det där :D

Har åkt en hel med Ducatin och supermotarden där och den är sjukt ball oavsett!

Mvh Petter

Håller med!

InläggPostat: tis jul 13, 2010 9:13 pm 
Användarvisningsbild

Trevligt att Gotland blir av :!:
Snabbt upp med uppgifter om båtbokning och priser så att alla som tänkt åka verkligen åker, till dom som inte kommer åka kan jag bara beklaga till att ni missar den häftigaste banan i kalendern.

InläggPostat: tor jul 15, 2010 8:14 am 
Användarvisningsbild

Ja, sjukt kul att det verkligen blir av. Se nu till att vi blir minst så många som anmält intresse.

Info om färja etc får gärna komma upp så fort det går. Boende är redan bokat. :D

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor jul 15, 2010 8:43 pm 

Ja kul ska det bli. Ni som varit där förut. Hur är depån.
Har vi tillgång till toa, dusch och el till husbilen?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre jul 16, 2010 1:40 pm 
Användarvisningsbild

Finns en plats kvar i gemensam stuga 6km ifrån banan. Bokad från Fredag - Måndag.
Först till kvarn. :)

/Henrik
076-5698209

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: sön jul 25, 2010 5:48 pm 
Användarvisningsbild

Cyberoid skrev:
Finns en plats kvar i gemensam stuga 6km ifrån banan. Bokad från Fredag - Måndag.
Först till kvarn. :)

/Henrik
076-5698209

Stugan är nu full.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: ons sep 01, 2010 9:07 am 

Film från Race2 för Roadsport B/C
http://vimeo.com/14593274
Batteriet ville inte vara med på de sista varven, annars blev det en 360 som bara fördröjde sista varvet med 4,5 sekunder (annars hade jag haft fight om andraplatsen över mållinjen, tror jag :)).

InläggPostat: ons sep 01, 2010 12:20 pm 

Racerapport Gotland Ring

Kom till banan lördag morgon efter en natt med för lite sömn trots att vi denna gång hade lyxat till det med att hyra stuga istället för att tälta. Då jag fick reda på hur mycket bantid vi skulle få under lördagen insåg jag att bensin och däck inte skulle räcka till att nöta alla pass så jag beslutade mig för att ransonera körningen lite.
Efter de första varven var jag helt förvirrad. Hade stora svårigheter att hitta rätt eller ens komma ihåg hur det såg ut efter nästa sväng. Dock var det länge tillbaka än jag kan minnas jag körde en bana jag inte känner till.
En sväng jag inte fick till var en höger på baksidan där det kändes som att det var bankat åt fel håll i utgången. På detta ställe fick jag även problem med bränsletrycket så jag var tvungen att tanka fullt för att inte få stopp här.
Esset innan rakan är snabbt och här lider jag av areodynamisk understyrning vilket ger en dålig utgång på rakan, På Knutstorp var jag minst lika snabb som Magnus på rakan men här tappar jag. Understyrningen är med största sannolikhet orsakad av mina framskärmar. Detta brukar inte vara ett större problem på andra banor men eftersom den snabba svängen leder ut på rakan får det stort genomslag.
Att banan är kuperad märker man när gasvajern går av och man skall försöka ta sig till depå längs andra halvan av banan banan på tomgång…
Bästa tiden på Lördagen var 1,35,11 (mycket stor variation på tiderna)

Söndagen började med perfekt väder…..
Kvalade på 1.34.74 Det optimala varvet enligt racecrono var en sekund bättre så jag har svårt att få ett helt varv perfekt på denna länga bana. Skall starta tvåa efter Magnus.

I lineup för Race 1 börjar det regna. Jag har mina bästa däck fram och har skruvat åt bilen bak i ett försök att lindra understyrningen…..
Starten OK. Hamnar bakom Magnus men bilen är vidrigt överstyrd. Blir passerad av en eller två Miator och när vi kommer till högern i östra änden av banan regnar det ännu mer här och det rinner mycket vatten ner för backen. Jag tappar bakgreppet helt och snurrar. Jag spänner varje muskel och kryper ihop och tänker att det här kommer att göra ont! Ingen kör på mig!! Det blir en komplett 360 så jag fortsätter åt rätt håll och var enligt GPS loggen aldrig under 20km/h åt rätt håll. På varv 3 snurrar jag igen. Motorn dör och jag blir stående i 30s innan jag får igång den igen. Sedan blir det ett ensamt race i några var men efter några varv kommer jag ikapp Max och Rolf. Dessa visar sig vara ganska lätta att passera. Jag går i mål som tvåa i klassen och är mycket nöjd för att jag och bilen är hel och att jag inte tappat så mycket poäng i mästerskapet.

Race2: Jag har satt de bästa däcken bak och mjukat upp bilen bak. Jag startar rakt bakom Magnus med Niklas till höger. Det regnar. På formationsvarvet känns bilen mycket bättre än under race1 men trots att racet inte ens har börjat blir det en stor lucka fram till Falk (Och då tog jag verkligen i). Den bilen går fort i regnet..
OK start. De första varven känner jag att jag är minst lika snabb som Magnus och trycker på tills han snurrar i östra svängen och jag kan köra lugnt och försiktigt mot klasseger. Inte förrän på sista varvet ser jag honom i backspegeln.

Jag får vara nöjd med helgen. Dock blev det ungefär dubbelt så dyrt som en normal racehelg.

Vill jag att vi skall rejsa här igen? Ja. men tänk om vi kunde köra detta under turistsäsongen. Då skulle även folk med barn i skolan kunna kombinera detta med en veckas semester och tänk hur mycket publik det skulle kunna bli. Jag var imponerad av hur många som ändå kom nu.
Anders Eriksson
Roadsport B no49

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]