Är jag för långsam ?

Sugen på att börja tävla? Det finns inga dumma frågor.
Porschedennis
Kontakt:

Är jag för långsam ?

Inläggav Porschedennis » lör mar 26, 2011 7:06 pm

Hej jag fick en liten tankeställare när jag såg att det är krav på att man måste vara väldigt erfaren för att få köra även om det bara är som funktionär med PCSR.
Är det samma med SPVM? jag har bara kört på Kinnekulle med Porscheklubben har kört ca 500 varv.
Jag tänkte bara köra Kinnekulle med Roadsport nu första året och träna på de andra banorna vid banträffar med Porscheklubben och andra som ordnar träffar Tex kör jag lite förarutveckling med Åke Nyberg.

Är det tiderna vid träning inför tävling som visar om man får köra tävlingen?

Var ärliga låter det som att jag ska träna mer innan jag försöker vara med i Roadsport.

MVH
Dennis

Torkel K

Re: Är jag för långsam ?

Inläggav Torkel K » sön mar 27, 2011 1:06 am

Det finns mig veterligen ingen övre gräns för kvaltider i SPVM. Tidtagningen under kval avgör bara din startposition i racet. Så länge det finns plats på banan stoppas ingen förare (med gott uppförande) som vill vara med och bangränserna är vi en bra bit ifrån ännu.

Vi har gått om förare som är noviser i Roadsport. Har du kört 500varv på Kullen tror jag du mer än väl förberedd! Men om du vill jämföra dina tider med de som kördes förra året så kan du ju gå in på mylaps.com och kolla.

Du kommer tycka den första tävlingen på Kinnekulle är så buskul att du kommer köra de övriga under året också. Lika bra du planerar för det direkt. :wink: Sluta grubbla – börja rejsa!

Porschedennis
Kontakt:

Inläggav Porschedennis » sön mar 27, 2011 5:04 am

:D Det låter toppen.
Alla är ju nybörjare någon gång. Jag förstår mycket väl att jag måste köra med gott omdöme.

Det blir 15 timmar i garaget idag också med avbrott för f1 :D

MVH

Dennis

Henka

Inläggav Henka » mån mar 28, 2011 12:35 pm

När jag åkte min första tävling 2010 på Kinnekulle så hade jag kört en gång på Sviestad (3 pass a 15minuter), en gång på Kullen (Åkes förar kurs) och tre gånger på Gelleråsen (alltså 3st Onsdagar där jag körde 3x20minuter)... Hur många varv blir det? Nybörjare? Utan tvivel.

Haka inte upp dig på tid, häng med och kör istället. Tempot kommer allt eftersom hornen växer ut. Mer än halva upplevelsen är att bara vara där.
Henka Eriksson

Porsche 944 Roadsport C 2010-2011
Porsche 944 Modsport 2013

Porschedennis
Kontakt:

Inläggav Porschedennis » mån mar 28, 2011 7:17 pm

Henka skrev:När jag åkte min första tävling 2010 på Kinnekulle så hade jag kört en gång på Sviestad (3 pass a 15minuter), en gång på Kullen (Åkes förar kurs) och tre gånger på Gelleråsen (alltså 3st Onsdagar där jag körde 3x20minuter)... Hur många varv blir det? Nybörjare? Utan tvivel.

Haka inte upp dig på tid, häng med och kör istället. Tempot kommer allt eftersom hornen växer ut. Mer än halva upplevelsen är att bara vara där.

Hejsan

Jag ska med så är det bara :D Jag får bra hjälp här så det känns svin bra, ser fram emot att träffa er.

Mvh
Dennis

Användarvisningsbild
Tobias Nyström

Inläggav Tobias Nyström » fre apr 08, 2011 4:12 pm

Låter som du har tränat för mycket på kinnekulle :mrgreen:

Jag är helt nybörjare, kört 4 bandagar i mitt liv, bara en med den bilen jag nu har (igår) och kommer ha minst lika roligt som täten, fast bara lite längre bak.
MVH
Tobias Nyström
Team Lejban Racing
2011 Roadsport C
2012 Roadsport C
2013 Pausåret

Porschedennis
Kontakt:

Inläggav Porschedennis » tor apr 14, 2011 6:32 pm

Tobias Nyström skrev:Låter som du har tränat för mycket på kinnekulle :mrgreen:

Jag är helt nybörjare, kört 4 bandagar i mitt liv, bara en med den bilen jag nu har (igår) och kommer ha minst lika roligt som täten, fast bara lite längre bak.

Då kan vi slåss om sista platsen :D

Mvh
Dennis

Återgå till "Börja tävla"