Roadsportreglementet 2010-2012

Allt som rör Roadsport
Fredrik Henriksson
Kontakt:

Re: Roadsportreglementet 2010-2012

Inläggav Fredrik Henriksson » lör feb 13, 2010 5:39 pm

Josen skrev:
Du får ursäkta men vilket BULLSHIT !! :lol: :lol:

Inget snyggt. Smilleys eller ej...

Josen skrev:Finns ingen anledning att lyfta ut dem, men väljer man att köra efter ett reglemente får man nog äta hela kakan och inte plocka russin hur man vill ur det :shock:

Konsekvent som vanligt. :roll: För inte så länge sedan var du den som stod på barrikaden och ville att vi skulle gå ifrån SPVM då regelverk och startavgifter inte passade dig(finns spaltmeter att läsa där du argumenterar för detta).
Vi andra gick inte på din linje då utan ville fortsätta med SPVM och nu har vi kommit till läget att vi får egna Cupheat nästa år om detta året blir bra (vilket det ser ut att bli då fler är på väg in). :)

Josen skrev:Oavsett är vi tillbaka till att SVPM får svara OK med 1.8 i 1.6 chassi ( olika motorer(koder )) öppnar för predujuakt för andra bilar i A.B,C ex Eliser med Duratec;Toyota config - same same.
Miator kan inte ha gräddfil på något sätt eller ? Om inte, ut med 1.8:or i 1.6 bilarna. Bara att gilla läget oavsett vad man tycker :)

"öppnar för prejudikat", "Bara att gilla läget oavsett vad man tycker"...
Du hasplar ur dig påstående på påstående på ett sätt som dina åsikter var gällande regelverk. Vad som blir prejudikat eller andra beslut kring regelverk är nog bäst att överlåta till SPVM.

Konstigt att jag känner igen det här mönstret. Har jag fel eller är det här tredje året i rad som Josen, vid den här tiden av året, väljer en fråga att "diskutera"? :roll:
I år hade Bengt turligt redan startat ett tåg att hoppa på. Som du skrev i min biltråd för några veckor sedan; "Tjafsas lite i olika forum inget att bry sig om", så jag följer ditt råd och bryr mig inte om ditt ...
Josen skrev:Vad kul detta är, tror fn... jag skall protestera på dig och Henrik :twisted: Speciellt om ni kör ifrån mig eller sätter snabbare miata tider ;) ;) Ni får helt enklet sluta att fuska ;) Jag bet ju i dets sura och fick byta bil lika för alla ! ;) Komiskt denna lekstuga/ankdam. :mrgreen: :mrgreen:

Kör på med motorn nu ingen som kommer bry sig :up: Tjafsas lite i olika forum inget att bry sig om. Skulle man dra det till sin spets skulle > 50 % av Roadsportsbilarna bli diskade :burnout: :up:

Användarvisningsbild
Josen

Inläggav Josen » lör feb 13, 2010 6:58 pm

Skall vi ta och vänta på vad SPVM säger och lägga ner detta tjafset ett tag ? Låter det bra tycker ni ?

/Joachim

Fredrik Henriksson
Kontakt:

Inläggav Fredrik Henriksson » lör feb 13, 2010 7:34 pm

*Tummen upp*

Robert Gustafsson

Inläggav Robert Gustafsson » sön feb 14, 2010 9:59 am

Har väl inte läst allt men måste fråga ,varför vill man byta motor från 1,6 till 1,8?
Man kan väl trimma en 1,6:a och ta den beräkningsgrunden.
Det jag själv tror är att man vill hamna mitt emellan trimmat och det man har i nuläget, dvs åka med bara lite mer effekt utan att trimma eftersom man tror att det blir gynsammare och mindre kostnadsdrivande än att trimma. Jag tycker det är ok att byta motorer. Men det ska redovisas rätt.

Det jag försöker komma till är att det saknas något när man vill trimma lite.
När man vet att man inte kommer upp till effekten som är beräkningsgrund för trimmat (den verkar stämma riktigt bra om man löper hela linan ut)

Jag vill bli hänvisad till en testanläggning, få ett effektintyg, en redovisning på hur motorn var utrustad vid testet som ett alternativ till den nya beräkningsgrunden.

/Robert Gustafsson

Användarvisningsbild
Michelingubben

Inläggav Michelingubben » sön feb 14, 2010 1:49 pm

Kul med lite fart i diskussionerna

Resonomanget rör principer, inte bara Roadsport C åkare som kör Miata

Dessa ändringar som diskuteraras kommer att röra alla Roadsportklasserna och alla deltagande bilar

Om Miataåkare vill ha specifika regler för just dessa bilar så får man väl hitta på något utanför Roadsportreglementet och SPVM

För övrigt är det inte över tid, att Miata är synonymt med Roadsport C

Jag vann själv Roadsport C i MSCC (MGCC) 2005 i ett väl blandat fält 17 bilar varav 7 st Miator

Samma år, 2005, körde inte en enda Miata i SPVM Roadsport C

Som jag sagt tidigare så är Miatorna ett friskt inslag i Roadsportåkandet men är inte = Roadsport

Vad ni bestämmer i eran MX5 cup är ju helt upp till er och rör inte Roadsport, vi får ju inte blanda ihop dessa två organisationer

Så länge ni vill åka eran MX5 cup på SPVMs reglemente tycker jag det är OK men inte tvärtom

Vi överlåter till Mötet i Jönköping att avgöra!!

Jag har skickat några rader till Jönköpingsmötet, lägger till dessa i nästa inlägg

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
Zetec 227hk, kanske lite till
AC
WC
2X48 Dellorto
Omregistrerad pga motorbyte, nu Cosworth 1/2 V8a

Användarvisningsbild
Michelingubben

Inläggav Michelingubben » sön feb 14, 2010 1:54 pm

Sänt till Mötet i Jönköping

Till SPVM tekniska kommitén

Jag vill att kommitén noga skall överväga möjligheten att byta en omodifierad motortyp till en annan omodifierad motortyp utan att registrera om bilen.

Jag vill inte här ge mig in i en definition av begreppet motortyp men alla tekniskt intresserade är nog insatta i vad jag menar.

Det första fallen som nu är aktuella gäller utbyte av en motor 1,6 liter 116 hästkrafter mot en 1,8 liter 131 hästkrafter.
Det är nedanstående motortyper det gäller.
Citat Wikipedia

B6ZE(RS)

1,597 cc (1.597 L; 97.5 cu in) B6ZE(RS) - (78x83.6 mm) - Developed for the Mazda Miata (1989-93). The engine uses a DOHC 16-valve alloy head with a lightened crankshaft and flywheel to allow a 7200 rpm redline. An aluminum sump with cooling fins is an unusual feature of this engine. The Japanese version of the engine had a 9.4:1 compression ratio and produced 120 hp (90 kW) and 100 ft•lbf (136 N•m).

B8

The 1,839 cc (1.839 L; 112.2 cu in) B8 is not just a bored and stroked B6. Rather, a new block with widened cylinder spacing. The bore is 83 mm and the stroke is 85 mm. This SOHC engine was used in various Australian Mazda 323s and the American 1990-1994 Mazda Protege. It came in both 8 (B8-E) and 16-valve variants (B8-ME).
The B8ME is also found in Canadian variants of the 323 hatchback.
Slut citat Wikipedia

Dessa två helt olika motortyper har få om ens några utbytbara delar.

Anledningen till varför några Miata åkare vill byta motor är att de tycker det är logiskt att byta till en motor som finns i en senare årsmodell och den direkta anledningen är att den första karossen är lättare än den senare, det blir då lättare att få upp effekt viktförhållandet dvs fler hk / kg bil.

Den senare Miatan väger 50kg mer än den tidigare och är troligen utrustade med ABS bromsar som ju ger ett 5% tillägg.

Inga andra åkare har begärt att man skall få byta omodifierade motorer.
Miata åkare har möjlighet att genom SFRO registrera om sina bilar om man nu tvunget måste byta motor (vilket ju alla Miata åkarna med 1,6 motor kommer att anse sig behöva göra).
Miata åkarna kan också köpa en 131 hästars bil direkt, men då vill man nog byta till en ännu kraftigare motor.

Jag (med flera) anser att SPVM skall tänka sig för innan man drar proppen ur badkaret, barnet kan följa med ut ur badkaret.

Oxie 2010-02-11
Bengt Metz
Caterham Superlight
AC
WC
2X48 Dellorto

Fredrik Henriksson
Kontakt:

Inläggav Fredrik Henriksson » sön feb 14, 2010 3:37 pm

Hej Bengt!

Kul att du gillar oss "Miata åkare"! :)

Vill bara i all ödmjukhet och välmening poängtera att det smygit sig in sakfel i din text. Jag nämner ett par som jag kan tycka är centrala.

* 90-93 kaross är inte lättare än 94-97. DET ÄR SAMMA KAROSS. Viktskillnad beror på drivlinan, men byter man den så blir det samma.
* 94-97 finns med och utan ABS. 5% tillägget finns där då det ger en fördel i regn. Hade det inte varit en fördel med ABS så hade jag slängt ur den ur min svarta 94:a sedan länge. (Jag har en ABS liggandes och har funderingar på att skruva dit den på min 92:a, vet inte om jag kan regga med den men det är en helt annan fråga)

Jag postar nedan det mail jag sänt till SPVM. Har försökt hålla mig till fakta så långt min kunskap räcker...

........................................................................................

Skriver enligt ök på telefon ett mail som beskriver mitt problematiska nuläge då jag funderar på om jag kan köra Roadsport C denna sommaren eller inte.
Så här ligger landet:

Det finns tre modeller Mazda MX-5.
Modell 1 kallas för NA och tillverkades 1990-1997. Den har en 1.6 liters motor på 116hk åren 1990-1993 och från 1994-1997 sitter det en 1.8 liters motor på 131hk.

Modell 2 kallas för NB och tillverkades 1998-2005. Den har en 1.8 liters motor på 140hk åren 1998-2000 och från 2001-2005 sitter det en 1.8 med 146hk (Den sistnämnda 146hk har VVT och det är ingen som kör med den i Roadsport.)

Modell 3 kom 2006 och den tillverkas fortfarande. Det är en helt annan bil än de två första generationerna (som i stort sett är samma bil om man bortser uppdateringar när det gäller bakaxel, bromsstorlek, motorvolym och karossdesign).

Jag har precis köpt en Mazda MX-5 av modell 1 (NA). Den är av årsmodell 1992 och den är därför registrerad med en 1.6 liters motor på 116hk. Jag äger ingen 1.6 liters motor då det sitter en 1.8 liters motor i denna bilen idag. Det går inte att registreringsbesiktiga bilen med 1.8 liters motor då vridmomentet överstiger tillåten gräns.

Jag skulle vilja köra bilen i Roadsport C och undrar därför om detta är okej om jag bara vagndeklarerar motorn? Med denna motorn skaffar jag mig ingen konkurensfördel då bilen från 1992 förvandlas till en årsmodell 1994 och MX-5:or av modell NA med 1.8 liters motorer går det många av i Roadsport C. (Visst det skiljer något på bromsstorleken fram orginal mellan 92 och 94 men uppdateringen till de större MX-5 skivorna gör alla i Roadsport C i de flesta fall ändå, så även jag på min 92:a)

Att besiktiga min 92:a med 1.8 liters motorn kommer inte att bli några problem då den till utseendet är mkt lik 1.6 liters motorn. Om man plockar bort luftfilter, lambdamätare och tändspolarna så vet i tusan om jag själv skulle se någon skillnad på de två motorerna. Designen på motorerna är alltså precis lika men allt på 1.8 har blivit lite längre/större. Därav är motorblock, vev och kammar någon centimeter längre och dessa delar är alltså ej utbytbara motorerna emellan, däremot passar vevstakarna till både 1.6 och 1.8.

1.6:an har svårt att göra sig konkurenskraftig i Roadsport C-toppen då det inte går att lätta ner den till 7kg/hk(om man inte blueprintar och får hk den vägen men det är det nog få som vill ge sig på). I år kommer därför flera bilar att köra med första modellens 1.8:or i sina MX-5:or som är reggade för 1.6.

Vi hade en diskussion om detta motorbytet på RacingMX5-forumet och där fanns det ingen som såg några problem med att sätta i en 1.8:a med 131hk i årsmodellerna 1990-1993 då denna motor faktiskt satt i samma modell av bil (modell NA) mellan 1994-1997. Motorbeteckningarna är i och för sig olika då 1.6:an heter B6ZE och 1.8:an heter B8 men de är uppbygda på samma sätt och har samma design men 1.8:an som sagt större cylindervolym och längd. De båda motorerna tillhör samma serie, Mazda B engine http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine

Så frågan är hur man tolkar detta med motorbyte och vad som menas med "Typ" i reglementet? Är det samma motorbeteckning, eller är samma motorserie, eller är det motordesign(utseende, cylinder/ventilantal mm), eller är det vad för sorts motorer som suttit i samma bilmodell? I tre av de fyra uppräknade alternativen passar motorbytet till en 131hk 1.8 i en MX-5 1990-1994 in. När vi MX-5 åkare diskuterade såg vi bytet som att det var givet att det inte bröt mot reglementet.

Innan jag fortsätter att jobba med bilen vill jag (och med stor säkerhet mina rejskompisar som är i samma sits) veta vad som gäller då jag efter diskussion med erfaret folk insett att det mkt väl kan komma en protest ifrån någon som kör i annan klass då detta visst hänt tidigare i ett liknande fall. (Då rörde det sig om motorbyte i MSCC)

Hoppas du förstår vad jag skrivit. Är det något du tycker är oklart är det bara säga till så skall jag försöka förtydliga vad jag menar.

MVH

Fredrik Henriksson

Användarvisningsbild
Josen

Inläggav Josen » sön feb 14, 2010 4:16 pm

Hoppas du förstår vad jag skrivit. Är det något du tycker är oklart är det bara säga till så skall jag försöka förtydliga vad jag menar.

Jag förstår inte alls vad du menar

* 90-93 kaross är inte lättare än 94-97. DET ÄR SAMMA KAROSS. Viktskillnad beror på drivlinan, men byter man den så blir det samma.

Nepp jag har kollat detta och i de tidigare chassi saknas bla balkarna i dörrarna och det är mindre plåt i trösklar.
Kan länka fram miata.net trådar om du vill.

Att besiktiga min 92:a med 1.8 liters motorn kommer inte att bli några problem då den till utseendet är mkt lik 1.6 liters motorn. Om man plockar bort luftfilter, lambdamätare och tändspolarna så vet i tusan om jag själv skulle se någon skillnad på de två motorerna. Designen på motorerna är alltså precis lika men allt på 1.8 har blivit lite längre/större. Därav är motorblock, vev och kammar någon centimeter längre och dessa delar är alltså ej utbytbara motorerna emellan, däremot passar vevstakarna till både 1.6 och 1.

Men sluta nu det är ju två olika motorer, gilla läget nu oavsett om du fintar SBP eller du/andra 'tycker' den är lika.
Sen kan jag upplysa dig om att CAS givaren sitter olika sidor mellan 1.6 och 1.8, dvs helt annan design :shock:
Så jag ser väldigt lätt skillnaden.

1.6:an har svårt att göra sig konkurenskraftig i Roadsport C-toppen då det inte går att lätta ner den till 7kg/hk(om man inte blueprintar och får hk den vägen men det är det nog få som vill ge sig på). I år kommer därför flera bilar att köra med första modellens 1.8:or i sina MX-5:or som är reggade för 1.6.

Jaha och hur många Alfor och Porschar är svåra att få kunna få till att åka i toppen med ? Det är inget argument, byt bil som andra får göra. Att Henrik har åkt snabbast av oss alla med 1.6 på kullen och Dennis sällan är sämre än 4:a skjuter detta argument i sank hårt

När jag var i MX5 styrlese ville jag att vi skulle sätta samma ett eget reglemete som skulle göra det enklare och billigare att köra MX-5 racing. Jag ville b.la. att vi skulle plocka bort SBP kravet och förenkla detta med effekt/vikt beräkningar och snegla på spec miata reglemtet för att jämna ut bilarna. Men Niklas/Per orkade/ville inte ? utan Roadsport gäller med vad det innebär i reglemtet - så då får man nog gilla läget och inte försöka trolla bort hårda fakta.

Fredrik Henriksson
Kontakt:

Inläggav Fredrik Henriksson » sön feb 14, 2010 4:51 pm

Vi kan argumentera i dödagar. Jag orkar inte mer nu.
Får jag inte köra med min 92:a och den motorn jag har så är det så...

Användarvisningsbild
Cyberoid

Inläggav Cyberoid » sön feb 14, 2010 7:33 pm

Michelingubben skrev:
Dessa två helt olika motortyper har få om ens några utbytbara delar.

Anledningen till varför några Miata åkare vill byta motor är att de tycker det är logiskt att byta till en motor som finns i en senare årsmodell och den direkta anledningen är att den första karossen är lättare än den senare, det blir då lättare att få upp effekt viktförhållandet dvs fler hk / kg bil.

Den senare Miatan väger 50kg mer än den tidigare och är troligen utrustade med ABS bromsar som ju ger ett 5% tillägg.

Inga andra åkare har begärt att man skall få byta omodifierade motorer.
Miata åkare har möjlighet att genom SFRO registrera om sina bilar om man nu tvunget måste byta motor (vilket ju alla Miata åkarna med 1,6 motor kommer att anse sig behöva göra).
Miata åkarna kan också köpa en 131 hästars bil direkt, men då vill man nog byta till en ännu kraftigare motor.

Bengt, du får gärna framföra dina åsikter vad gäller roadsport och hur du tycker man ska tolka reglementet och det är bra att du gör det i rätt forum, dvs direkt till styrelsen via årsmötet. Sen får de ta ställning till om de vill lyssna på dig eller inte. Men jag uppskattar inte att du lägger ord i munnen på folk speciellt inte när dina påståenden är fullkomligt felaktiga. Och att hävda att man representerar fleras åsikter funkar inte.

Jag har tidigare förklarat varför man skulle vilja byta från 1.6->1.8 i en befintlig bil och även förklarat alternativen men det måste ha filtrerats bort då det inte passade? I stort sett hela din text ovan är antingen felaktig eller baserad på egna hypoteser. Inte direkt en passande grund att ta beslut på.
Senast redigerad av 1 Cyberoid, redigerad totalt 0 gånger.
Henrik Pihl
Modsport

Användarvisningsbild
Kimmen
Kontakt:

Inläggav Kimmen » sön feb 14, 2010 8:13 pm

Michelingubben skrev:Jag (med flera) anser att SPVM skall tänka sig för...bla...bla...bla...

Jag (och nästan alla andra) undrar vilka "med flera" är (hund och granne gills ej :wink: )?
Jag misstror inte att det finns flera, bara nyfiken eftersom det låter som större skara (eller?).

Regards
Kimmen
Ingen kommer ihåg en fegis...

/Joakim Granfors

Användarvisningsbild
Michelingubben

Inläggav Michelingubben » mån feb 15, 2010 11:15 am

Hai Fredrik

Jag förstår fortfarande ditt dilemma

efter snack bland Miataåkare har denna idé kommit upp, genomfördes faktiskt redan för några år sedan av Joachim Osbeck

Han ansåg nog själv att han inte hållit sig till gentlemens agreement delen i Roadsportreglementet och bytte bil

Tändfördelarna sitter på olika sidor om motorblocket på de två olika motorerna så därför kan man tydligt (på 15 meters håll med bra syn) se skillnad

Vi diskuterar inget Miatareglemente utan ett Roadsportreglemente

Jag skall försöka komma upp till Jönköping, har blivit opererad för ett större brock (som inte beror på Reglementesfunderingar :D )

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
AC
WC
2X48 Dellorto

Användarvisningsbild
Cyberoid

Inläggav Cyberoid » mån feb 15, 2010 11:58 am

Michelingubben skrev:Hai Fredrik

Jag förstår fortfarande ditt dilemma

efter snack bland Miataåkare har denna idé kommit upp, genomfördes faktiskt redan för några år sedan av Joachim Osbeck

Han ansåg nog själv att han inte hållit sig till gentlemens agreement delen i Roadsportreglementet och bytte bil

Den bilen deklarerades fortfarande som en 1.6a även efter motorbytet vilket är något helt annat.

Michelingubben skrev:Tändfördelarna sitter på olika sidor om motorblocket på de två olika motorerna så därför kan man tydligt (på 15 meters håll med bra syn) se skillnad

Nu var det problem med faktan igen Bengt. Tändfördelningen sitter på exakt samma position på båda motorerna. Däremot sitter kamaxelsensorn på den andra kamaxeln. En sensorn som f.ö. passar båda motorerna. Knappast något som gör det till en annan "motortyp".
Henrik Pihl
Modsport

Användarvisningsbild
Michelingubben

Inläggav Michelingubben » mån feb 15, 2010 4:11 pm

Hai Henrik

Nu handlar ju diskussionen om principer, inte om detaljer

Jag skall försöka hålla mig till principdiskussionen i stället

Skicka gärna nån bild, hade bestämt för mig att tändfördelaren satt baktil bakom kamkåporna, den ena till vänster och den andra till höger
Men jag tror dig om du säger att det är kamaxelsensorn som syns

Var sitter tändfördelaren??

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
AC
WC
2X48 Dellorto

Användarvisningsbild
Cyberoid

Inläggav Cyberoid » mån feb 15, 2010 4:38 pm

Michelingubben skrev:Hai Henrik

Nu handlar ju diskussionen om principer, inte om detaljer

Jag skall försöka hålla mig till principdiskussionen i stället

Skicka gärna nån bild, hade bestämt för mig att tändfördelaren satt baktil bakom kamkåporna, den ena till vänster och den andra till höger
Men jag tror dig om du säger att det är kamaxelsensorn som syns

Var sitter tändfördelaren??

/ Bengt Metz

Håller med dig om att diskussionen ska handla om principer och inte detaljer. Men om man nu valt att använda Miatan som exempel för att hävda sin ståndpunkt så får man faktiskt se till att det man skriver (och skickar till styrelsen) faktiskt också stämmer.

("Tändfördelaren" sitter centrerad på båda motorerna. Kamaxelsensorerna ser du knappt.)
Henrik Pihl
Modsport

Användarvisningsbild
Michelingubben

Inläggav Michelingubben » mån feb 15, 2010 5:46 pm

Hej igen

Är det tändmodulens placering jag menar??

Bifogar 2 bilder jag fann på nätet (blev dubbla bilder kan inte få bort duplett, sorry) :?

/ Bengt Metz

Tändmodul till vänster
Bilagor
Mazda-Miata-Engine.jpg
Mazda-Miata-Engine.jpg (42.91 KiB) Visad 3724 gånger
Mazda-Miata-Engine.jpg
Mazda-Miata-Engine.jpg (42.91 KiB) Visad 3726 gånger
11ef_1.jpg
11ef_1.jpg (28.68 KiB) Visad 3725 gånger
Senast redigerad av 2 Michelingubben, redigerad totalt 0 gång.
Caterham Superlight
AC
WC
2X48 Dellorto

Användarvisningsbild
Kimmen
Kontakt:

Inläggav Kimmen » mån feb 15, 2010 8:20 pm

Trevligt med lite "Race-snack"... :roll:
Ingen kommer ihåg en fegis...

/Joakim Granfors

Användarvisningsbild
Michelingubben

Inläggav Michelingubben » mån feb 15, 2010 10:38 pm

Hai Joachim

Jag drar igång en Racetråd i Forumet så lämnar vi Roadsportreglementet

Roadsport 2010 Race snack

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
AC
WC
2X48 Dellorto

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » sön feb 21, 2010 11:01 pm

Roadsports Förarförening fick av SPVMs styrelse uppdrag att föreslå en tydlig tolkning. Efter ett möte tidigare idag kom vi (7 förare från förra säsongen, flera med mångårigt deltagade) enhälligt fram till följande förslag till tolkning (Naturligtvis oberoende om det är en utbytt eller en modifierad motor)
"Motortillverkare och cylinderkonfiguration enligt registreringshandlingar"
Med "cylinderkonfiguration" menar vi här radfyra, radsexa, V-sexa, V-åtta, osv.

Dvs en BMW V8 är en BMW V8, deklarera den du kör med.

Användarvisningsbild
Josen

Inläggav Josen » mån feb 22, 2010 10:27 am

"Motortillverkare och cylinderkonfiguration enligt registreringshandlingar"
:D

OK bra att de kom ett beslut som jag fattar det
- Vilken Mazda 4:a som helst i vilket chassi som helst
Dvs det är ok NC motorn(förklädd duratec) kan trilla i ett NA chassi
- Elise håller sig till respektive rover, toyota inget byte här som täcker svag rover eller duratec config
- Sjuor med ford-vad-som-helst är OK
- Porschar med vilken 4:a som helst i vilka chassin som helst
- osv..

Sprut är fria med om-mappning och vilka AFM insugslösningar som helst får användas.
Blir till att ha en SBP motor att besiktiga med och sen byta motor till säsongen - men det är väl görbart ?

Återgå till "Roadsport"