flytt av motor

Allt som rör Roadsport
Fredrik Henriksson
Kontakt:

flytt av motor

Inläggav Fredrik Henriksson » fre jun 05, 2009 8:20 pm

Är det tillåtet att flytta motorn bakåt om det är genomförbart utan att såga i karossen?

Niklas Falk

Re: flytt av motor

Inläggav Niklas Falk » fre jun 05, 2009 8:40 pm

Hehe, du ska mao klura ut ett sätt att komma till ytterligare ett förarsammanträde utan sömn i en vecka?

Jag ser inget hinder i att flytta bak motorn det lilla som går. Det är ju samma förutsättningar för det oavsett om det är modifierad motor eller omodifierad. Att justera brandväggen är inget hinder det heller (men hur mycket vet jag inte, en meter bakåt blir ju nåt annat ;))

Fredrik Henriksson
Kontakt:

Inläggav Fredrik Henriksson » fre jun 05, 2009 9:02 pm

Niklas Falk skrev:Hehe, du ska mao klura ut ett sätt att komma till ytterligare ett förarsammanträde utan sömn i en vecka?

Hahaha, jo nåt måste man ju hitta på, kör ju bäst på sömnbrist! ;) :lol:
Bilen är framtung 53%, så jag lurar på hur jag ska lösa det. Motorflytt är ju en lösning, frågan är ju bara hur mkt man måste flytta den. Får ta fram mina teknistböcker och försöka räkna lite...

Niklas Falk

Inläggav Niklas Falk » fre jun 05, 2009 9:42 pm

Tyngre ljuddämpare är en enklare lösning... :D

Att flytta en dm skulle kanske ge en del men det ger ju kortning av kardan och PPF (alternativt nya fästen för växellåda och diff och PPFen skrotas) (flytt av tändspolar, massering av brandvägg, trångt för grenrör (ännu varmare för högerfoten) osv blir det oavsett)

Fredrik Henriksson
Kontakt:

Inläggav Fredrik Henriksson » fre jun 05, 2009 10:01 pm

Niklas Falk skrev:Tyngre ljuddämpare är en enklare lösning... :D

Att flytta en dm skulle kanske ge en del men det ger ju kortning av kardan och PPF (alternativt nya fästen för växellåda och diff och PPFen skrotas) (flytt av tändspolar, massering av brandvägg, trångt för grenrör (ännu varmare för högerfoten) osv blir det oavsett)

Hua! Det för ju med sig en del. Pysslandet kan vara kul iofs men värmen kan nog bli jobbig, är ju hett nog som det är. :shock:

Återgå till "Roadsport"