SSM

Allt som rör Modsport
Användarvisningsbild
Kimmen
Inlägg: 260
Blev medlem: ons maj 28, 2008 10:59 pm
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

SSM

Inläggav Kimmen » tor jul 14, 2011 12:26 am

Den som hittar resultatet från Race 1 bjuder jag på glass... 8) :?:
Ingen kommer ihåg en fegis...


/Joakim Granfors

Flesh
Inlägg: 7
Blev medlem: tor maj 19, 2011 3:25 am

Re: SSM

Inläggav Flesh » tor jul 14, 2011 9:05 am

Tre kulor i en bägare.. Gammeldags Vanilj, Päron och en himmelsk röra 8)
Bilagor
280626_10150368036539989_554154988_10104086_418573_o.jpg
280626_10150368036539989_554154988_10104086_418573_o.jpg (114.99 KiB) Visad 1908 gånger
Marcus Stålheim

Användarvisningsbild
Kimmen
Inlägg: 260
Blev medlem: ons maj 28, 2008 10:59 pm
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: SSM

Inläggav Kimmen » tor jul 14, 2011 9:37 am

Flesh skrev:Tre kulor i en bägare.. Gammeldags Vanilj, Päron och en himmelsk röra 8)


Ska bli 8) , hittade faktiskt resultaten på mylaps oxå. SSM's egen tidtagarsajt verkar ligga nere. :roll:
Ingen kommer ihåg en fegis...


/Joakim Granfors

Användarvisningsbild
Michelingubben
Inlägg: 357
Blev medlem: tor maj 22, 2008 9:44 pm
Ort: Oxie

Re: SSM

Inläggav Michelingubben » tor jul 14, 2011 6:10 pm

Fattas ett o i adressen

Skall vara amigoo.se

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
Zetec 227hk, kanske lite till
AC
WC
2X48 Dellorto
Omregistrerad pga motorbyte, nu Cosworth 1/2 V8a

Användarvisningsbild
Kimmen
Inlägg: 260
Blev medlem: ons maj 28, 2008 10:59 pm
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: SSM

Inläggav Kimmen » tor jul 14, 2011 8:42 pm

Spelar ingen roll, några riktiga Modsport resultat från race 1 finns inte där... http://www.amigoo.se/heat.aspx?HeatId=1503
Ingen kommer ihåg en fegis...


/Joakim Granfors

Användarvisningsbild
Kimmen
Inlägg: 260
Blev medlem: ons maj 28, 2008 10:59 pm
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: SSM

Inläggav Kimmen » fre jul 15, 2011 1:30 pm

Racerapport el grande...

Har hunnit med lite sen förra racet... har varit på Gelleråsens Onsdagsträning för att hitta tillbaka till den balans i bilen jag hade tidigare, sedan jag gått upp i fjäderhårdhet så har bilen blivit mer "skum" och efter Mantorp så insåg jag att jag måste göra något åt det eftersom bilen är alldeles för överstyrd i vissa situationer.

Första felet är att jag tydligen räknat med fel wheelrate (räknat med den som gäller med smal framvagn), med dom nya korrekta siffrorna så skulle jag upp i fram från nuvarande 80nm till 130 nm inte undra på att bilen var överstyrd, max krängare fram och bra push från bakvingen har i vissa farter fixat problemet men det har gjort bilen långsam i långsammare partier.

Till Gelleråsen så bytte jag framfjädrarna till 100 nm (var vad som fanns på hyllan) och tänkte att det kanske tom räcker, inga vingar heller som sabbar verkligheten.
Nu visade det sig att bilen fortfarande var fruktansvärt överstyrd, mjukade upp krängaren bak så mycket det gick och nu var den ok men inte bra. Kom ner på 1.09,0 i trafik vilket kändes som en ok tid.

Så till helgen så var det Svenskt Sportvagnsmeeting på Knutstorp där Modsport även ingår.
Kom ner med ny svarvade bromsskivor, så första passet blev att bromsa in dom.
Kval på Lördag morgon, råkade hamna mitt i all trafik så man fick attackera för fullt för att komma förbi klungan så att man fick ett fritt varv, fick ett fritt varv och lyckades sätta en tid som räckte till pole (1.01,5) före Anstrin i en 997 cup, Tolli i sin Boxter och Mattsson i sin Chevron GR8 (som är så jävla läcker).

I race 1 så flög Anstrin förbi som en raket i starten, otroligt vad snabba 911:orna är i starten :shock: , hade inte spelat någon roll hur bra start jag gjort så hade jag inte hängt med .
Nåväl, uppvaktade honom flitigt fram till idioten, visste inte riktigt var jag skulle lägga mig för att irritera honom mest så jag la mig på yttern, och när vi hade svängt klart där så var jag helt plötsligt före så nu gjorde det inte så mycket att jag tappade starten .
Väl förbi så var racet för mig inte så upphetsande utan kunde rulla i mål 8 sekunder före Tolli som oxå tog sig förbi Anstrin.

I race 2 hade jag återigen pole men nu före Mattsson i sin läckra Chevron GR8 så hotet från startsnabba 911:or var inte aktuellt. Fick en bra start och låg på hårt direkt, lite för hårt över NGK-krönet där det bjöds på både sladd och retur men det var inom hanterbara mängder. Även detta race blev lite tråkigt, vann med 11 sek före Stefan Pfister i en Lotus Europa.

Summa sumarum så kan jag köra fullt i 4-5 varv sedan blir bilen för varm <100°, kunde som tur va slå av på takten och växla vid 7000-8000 istället för 9000 så det blir att försöka mappa fram en ny mapp som inte genererar lika mycket värme, ska till Arboga och göra det kl:15 idag så får vi se hur det går. Får väl ha denna mapp som "kvalmapp" :mrgreen: .

/Kimmen
Ingen kommer ihåg en fegis...


/Joakim Granfors


Återgå till "Modsport"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst

cron