Gästboken

Allt som rör Modsport
admin
Site Admin

Gästboken

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 12:29 am

Lägger in gamla gästbokens inlägg här. Hoppas att det kan fungera att använda forumet istället.
Bo A, Limköping, 2004-04-20 13:41:08 skrev:Premiär på gång
Hej!
Snart premiär, vem vinner??
Kämpa på i garagen så syns vi på Kullen!
/ Bo A

Bo A, Spackelköping, 2004-04-22 13:11:46 skrev:Letar delar
Hej.
Kul med en fungerande gästbok! (greger: mycket bättre nu!)

Behöver tips om var jag skall leta efter de BBS16"/17"-fälgar jag behöver. Centrumbult för BMW M3 E30.
Nån som vet nån som kan veta?

Niclas Rydh, Lagan, 2004-04-22 20:38:25 skrev:Fälgar till min davrian
Hej!

Söker efter fälgar till min davrian.

13" 8" breda med ET ca 25 4" bultcirkel.

Behovet är 2 st snarast, så kanske bilen
äntligen kommer ut på banan igen.

Mats Olsson, ljusfallshammar, 2004-04-24 19:56:16 skrev:Jag har lösningen
Lägg ut en köpes annons på www.motorwebben.se där kanske det finns någon som har eller vet något om fälgarna

Har ni saker som bara ligger i garaget ..det kanske är flera som letar så som ni gör med fälgarna

lägg ut dessa på www.motorwebben.se det är gratis att annonsera med upp till 3 bilder...

MVH Mats (Ola:s Mgb-gt mekaniker)

Bo A, Linköping, 2004-04-27 23:10:23 skrev:Jakten på fälgar
Niklas!
Låter som goda nyheter, skall vi äntligen få se en Davrian igen?

Ett tips i fälgjakten:
vilka bilar har denna bultdelning som orginal? Kan ju underlätta i sökandet. Hjälper tyvärr inte mig i centrumbultsdebatten, eller nån som är expert på såna standarder från 80 talet?

Greger Webmaster, Simrishamn, 2004-04-28 22:08:47 skrev:Davrian
Har inte sett en Davrian live så att säga. Helt klart hoppas jag på att vi får se bilen på bana igen.

stefan inerud, västerås, 2004-04-29 21:10:24 skrev:bilsport
Har alla köpt bilsport än då? Reportaget var ju helt okej tycker jag.
Vi syns på mantorp.

Sollan, Linköping, 2004-05-06 13:06:03 skrev:Startnummer
Hjälp!!!!

Jag behöver en fullständig startnummer lista över samtliga förare i sportvagnsserien, helst igår!
Kan någon hjälpa mig med det?
Hälsningar Sollan MK Scandia

Greger Webmaster, Simrishamn, 2004-05-06 17:00:30 skrev:Startnummer
Finns en del här:
http://www.sskracing.com/Pdf/Startlista%20Race2.pdf

Bo A, Linköping, 2004-05-12 12:27:37 skrev:Varför bara Knutstorp?
Nu undrar jag:
hur kommer det sig att så många chaufförer envisas med att bara dyka upp på Knutstorps tävling?

Det gäller väl inte bara skåningar, eller?
Är Hallandsåsen högre från sydsidan eller vaddå???

Kommentarer på detta önskas. För klassens överlevnad är det viktigt att "alla" deltävlingar drar lika många aktiva, hur skall vi lyckas med det?
Det finns ju extrapoäng för de som åker hela serien, men det verkar inte räcka .
Nån som har förslag?

Marie, Vejbystrand, 2004-05-24 21:36:02 skrev:Mantorp 040524
Vilken trevlig helg jag fick på mantorp! Ett härligt gäng modsportare var ni också! Kul, hoppas vi ses snart på banan igen!
Senast redigerad av 2 admin, redigerad totalt 0 gång.

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 12:38 am

Bo Klagarman, Linköping, 2004-06-08 21:55:26 skrev:Katastrof i Karlskoga
5 bilar i Modsport! Ledsen grabbar och tjejer, men detta duger inte.
Inga bilar = ingen klass.

Varför dök ni inte upp?

För att evenemanget helt glömde sportvagnsserien i all annonsering?
För att även denna tävling kostade 2000 kr?

Nu måste vi få förarna att åka på fler tävlingar i serien, men hur? Överös mig gärna med förslag, eller skriv flitigt här, jag väntar med spänning.
Jan Nordgren, 2004-06-30 15:58:30 skrev:FALKENBERG 7 - 8 AUG
Hoppas att alla har anmält sig till Falkenberg! Anmälningstiden går ut den 1 juli. Har ni ine anmält er - gör det snarast - annars är det risk att man ställer in även detta år!
Bo A, Linkeboda, 2004-08-10 11:55:55 skrev:Säsongen är slut...
Skall ni åka nåt mer?
Publicera gärna era tips här. Träningsdagar, klubbträffar, andra arrangemang mm mm.

/ Bo A
Lasse, Katrineholm, 2004-09-21 14:58:35 skrev:Davrian mm.
Hej.
Vilken fin web ni har.
Jag heter Lasse Johansson och körde Esso Gunnarsson´s Porsche 911 i Mod2 1987, sedan Davrian Mk8 i Mod3 och 2 i några år. Härligt att se denna bil fort-farande "lever". Gick sedan vidare med klass RS med Lola i ett par år (vann totalt ett år). Sedan en säsong i Steigenberger med en Dulon.
Samlar mest bilar nuförtiden.
Keep racing boys.

Bo A, kontaktperson, Linköping, 2004-10-16 18:23:22 skrev:Davrian historia
Hej Lasse,
tack för ditt inlägg!
Vi som gillar historia skulle gärna vilja ha lite hjälp av dig:
när kom denna bil till Sverige? Vilket skick var den i då?
Vilka ägare/förare känner du till?
Finns det nån mer i Sverige?

Bästa hälsningar
/ Bo A
Fredrik - SLC, 2005-02-21 10:22:55 skrev:Träningsläger för alla racebilar
Den 28-29 April så gör SLC för första gången SLC RaceCamp som är öppet för Sveriges Alla Racebilar till en oslagbar låg kostnad.

Under dagarna kommer det finnas möjlighet både till massor av träning, titta och få hjälp av leverantörer, ta Licens och träffa tävlande från alla möjliga klasser och serier.

KOSTNAD: 500:- per bil för BÄGGE dagarna

ANMÄLAN: görs till fredrik@slc.se eller fax 08-594 301 00 senast 2 veckor före, eventuella frågor kan ni ta på 0708-800 695 eller 08-591 470 70.

Mer info på http://www.slc.se

TRY, Täby, 2005-04-01 10:09:59 skrev:Avgiftsraseri
Nu måste vi nog säga ifrån. Efter att ha läst Jan Nordgrens mail, ingen skugga över Jan, om startavgifter och tilläggen till dessa i form av el avgift m.m. kan jag inte låta bli att reflektera över: Vem vill ha bort amatörracingen? När skall vi förare åter få något i utbyte för den underhållning vi faktiskt bjuder publiken på, vissa race har ju en inte oansenlig publik?? Utöver detta med startavgifter kan jag bara konstatera att besiktningsavgifterna sammantaget ökat med ca 100% och att byråkrati och administration oxå ökat. Jag undrar till vilken nytta, vad har blivit bättre?

Sören Trygg

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 12:45 am

alexander, alingsås, 2005-06-02 16:17:36 skrev:Bilder från kinnekulle?
Hej, finns det inga bilder ifrån kinnekulle?

Greger, Ystad, 2005-06-03 12:12:29 skrev:Ang bilder
Har precis uppdaterat med bilder.

alexander, alingsås, 2005-06-05 14:54:06 skrev:Bra bilder!
Bra bilder, härligt med uppdatering på sidan!

2005-06-09 12:38:19 skrev:Bra bilder !!
Hej Alexander, visst var det fina bilder B-Å tog?
PÅ sidan Länkar hittar du hans hemsida och emailadress, han kanske har mer som du gillar.

/ Bo A

alex, asås, 2005-06-18 19:57:39 skrev:Mantorp
hej hej! Hur har det gått hitills på mantorp? Tränings/kval resultat?

Greger, Ystad, 2005-06-19 22:27:21 skrev:Bilder mm
Hej

Finns en del bilder på www.slc.se. Men hittar inget resultat.

Jag brukar få bilderna från Bengt-Åce på tisdagen eller onsdagen efter racehelgen.

Fredrik - SLC, 2005-06-21 12:27:41 skrev:Till greger
Resultat hittar du om du går till http://slc.mylaps.com

Alex, asås, 2005-06-26 15:46:50 skrev:bildeR?
När kommer de bilder ifrån Mantorp?

Greger, Ystad, 2005-06-28 09:29:57 skrev:Ang bilder
Det blir inga bilder från Bengt-Åce han var och fotade på velodrom loppet istället. Så du får kolla på slc.se och tror jag såg några på rejsa.nu med. (Kolla på slc delen)

Magnus, Täby, 2005-06-29 22:30:09 skrev:Roadsport
Har fått stort intresse för såväl Modsport som Roadsport. Dock saknar jag resultaten för Roadsport.
Var finns dom?

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 12:51 am

Marie, Ängelholm, 2005-06-29 22:40:43 skrev:Snygga bilder från Mantorp!
Hej!! Vilka snygga bilder Magnus Glantz har tagit på Mantorp. Riktigt snygga! Är det någon som vet hur man når honom för ev. få kopior på bilderna?

P.S Vi ses på Knutstorp killar!

Greger webbmaster, Ystad, 2005-06-30 08:33:14 skrev:Re: Roadsport
Hej Magnus.

Skoj att du har blivit intresserad av sportvagnsmästerskapet.

Vad jag vet så har roadsport ingen egen sida. Men kan tipsa dig om att titta på följande: www.spvm.se, www.mgcc.nu, www.rejsa.nu. http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=78492 en bit ner på sidan finns roadsport tider o resultat från mantorp.

Hoppas detta hjälper dig.

Magnus, Täby, 2005-06-30 20:15:50 skrev:Sv Roadsport
Tack Greger.

Alex, alinsås, 2005-07-11 18:41:23 skrev:bra uppdatering!
Underbart med sådan snabb uppdatering med reportage och bilder. Fortsätt så !
Gj

Fredrik - SLC, 2005-07-26 16:48:44 skrev:TV-sändning
På Onsdag den 27 Aug kl.20.00 så är ni med litet grann på SLC tv-sändning från Mantorp Park tävlingen för Sprint.

Greger webbansvarig, Ystad, 2005-08-16 19:18:13 skrev:Falkenberg
Hade själv ingen möjlighet att närvara vid tävlingen, men är det någon som har något att rapportera så är det som vanligt bara att höra av sig.

Sören T, Täby, 2005-08-30 12:36:35 skrev:Återförsäljare för OMP, Bilstein m.m.
Jag är nu återförsäljare för hela OMP sortiment samt Bilstein stötdämpare, dessutom fjädrarn m.m. Som modsportare kan Du räkna med en hyffsad rabatt på våra produkter. Titta in på min hemsida för att se var vi finns.

Sören Trygg

Bo Anckarman, 2005-11-14 14:51:27 skrev:Bilsportmässan?
Nån som är sugen på att jobba i montern?
Lördag 26/11 har vi en plats kvar, hör av dig till Bo A om du vill medverka.

/ Bo A

Marie Carlsson, Ängelholm, 2005-12-02 22:53:08 skrev:Bilsportsmässan
Hej alla killar!!

Jag var faktiskt uppe i Sthlm samma helg som bilsport mässan men kunde faktiskt inte ta mig dit. Hade varit skoj att träffa Er! Jag var på Race Town och körde gokart med Expressen - motorklubben. Där träffade jag en kille som heter Jonas som jobbar för Automobil. Tidningen har ju skrivit ett reportage om sportvagnar och dess olika klasser. Allt för att locka fler till motorsporten! Dock har reportaget som gjordes på Sturup i sommras hela tiden blivit framflyttat. Men om allt går som det skall det komma i nästa nummer den 13dec. Läs artikeln! Fina bilder på bl.a min och Olas MG har lovats. Ha det fint! Kramar Marie

Try, Täby, 2006-01-18 08:08:22 skrev:Race i Polen
Stoppa vansinnet med en tävling i Polen. Vi har redan med nu gällande kostnadsbild ett antal förare som racar på kanten av det möjliga. Fördyringar som färja, mathållning m.m. är nog inget vi behöver. Sannolikt är Polen motiverat av en relativt billig banhyra. Detta kommer inte att komma förarna till del--var så säker.

Reagera NU! om någon vecka är det nog för sent.

Sören rygg

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 7:46 pm

Stefan Pfister, 2006-01-23 12:25:30 skrev:Race i Polen
Jag håller helt med dig Sören.Hur många förare tänker åka i Polen? Kanske en fråga på Månadens fråga?

Fredrik Skoghag, SLC Racing, 2006-01-24 21:40:56 skrev:Polen
Sören Trygg skrev:Stoppa vansinnet med en tävling i Polen. Vi har redan med nu gällande kostnadsbild ett antal förare som racar på kanten av det möjliga. Fördyringar som färja, mathållning m.m. är nog inget vi behöver. Sannolikt är Polen motiverat av en relativt billig banhyra. Detta kommer inte att komma förarna till del--var så säker.

Reagera NU! om någon vecka är det nog för sent.

Sören Trygg

Hej Sören och alla ni andra i Spvm

Låter som jag behöver förklara varför och hur Polen har kommit fram inklusive lite detaljer.

I SLC vart vi kontaktade för några år sen av Gotlands Ring att köra där, och det såg vi fram emot men som ni alla vet så har banan ännu inte blivit färdig. När det då gäller Gotland så har den problemet med att man måste åka färja dit och det kostar lite pengar att åka dit men alla sa att det vore skoj att köra där eftersom banan är fin och det är kul runtomkring.

Av en händelse så sprang jag på info om Tor Poznan och märkte att den banan är lika rolig, omgivningarna är minst lika kul (stan är otrolig fin med mycket att göra) och fick tanken att lägga en tävling där istället.

Kostnaden att ta sig dit är inte högre än att ta sig till Gotland med färja men mycket mera valbar beroende på var någonstans man bor och framförallt hur man vill resa... dvs det går att åka bil hela vägen om man vill ta sig dit riktigt billigt (73 mil från Malmö) eller åka färja eller flygplan nästan dörr till dörr från Sthlm och malmö (vi håller på med ett eget charterplan för att få ner kostnaden)

Färjekostnaden är OPRUTAT 250:-/metern för en stor racebuss men vi har blivit lovade ett bra pris av Polferries men tyvärr har jag inte fått dom priserna än, men så fort jag får dom så återkommer jag till era klassrepresentater.

Sen när det gäller övriga kostnader som mat och boende så är Polen normalt sett klart billigare än Sverige.

Sen Sörens misstroende att jag lägger tävlingen i Polen för att banhyran är billigare så Nej, tyvärr det är den inte men jag gör det för att jag TROR att tävlingen kommer vara rolig att göra med en RIKTIG utlands-tävling med allt vad det innebär i upplevelser.

Däremot så kommer alla kringtjänster bli betydligt billigare än ni är vana med såsom El, fria träningen, vi kommer göra en fest som vi bjuder alla deltagare på vid banan ..... dvs vi satsar på att den här helgen kommer bli årets upplevelse och roligaste helg för alla, både ni tävlande och oss funktionärer.

Dock tävlingen kommer arrangeras som en SVENSK tävling, dvs det kommer vara svenska funktionärer på alla bestämmande poster och tävlingsreglerna är svenska inklusive alla tillstånd och försäkringar. Så ni med Debutantlicens kan naturligtvis vara med.

Om det är någon som undrar något så får ni gärna höra av till mig antingen på mail eller tel 0708 800 695

Mvh Fredrik Skoghag
SLC Racing

2006-01-24 22:29:15 skrev:SPVM i Poznan
Jag har fått flera positiva reaktioner på Polentävlingen - faktiskt är det hitintills bara Sören som är negativ. De jag har varit i kontakt med tycker att det skall bli spännade att åka på en ny bana och dessutom utomlands. För att få en klarare bild av kostnaderna, som många är rädda för, har jag pratat med Fredrik i kväll. Det är inte meningen att denna tävling skall bli dyrare än den andra och därför har vi kommit fram till följande förslag:

Onsdag: Fri träning
Torsdag: Ett tidtagningspass och ett race. Fest på kvällen.
Fredag: Ingen aktivitet för oss (långlopp).
Lördag: Ett race.
Pris för detta inkl el 2.500:-

Hälsningar
Jan Nordgren

Vi återkommer med prutade färjepriser!

Try, Täby, 2006-01-25 11:23:58 skrev:Polen
Bra att Fredrik försöker förklara lite. Nu är det bara för var och en att räkna 250:-metern alternativt 73 mil från Malmö enkel resa, a lågt räknat 35kr /mil (oj då, alla bor visst inte i Malmö)
Till vår sportvagns representant en stilla undran:
Så mycket gnäll på SLC arrangemang som hördes i Depåerna på Mantorp och Anderstorp har jag inte upplevt sedan jag började raca 1988. De många positiva reaktionerna på Polen utflykten undrar jag stilla över.
Kan det vara så att de kritiska knyter näven i fickan ch ska föreställa diciplinerade???
Jag avser inte att argumentera mer i denna fråga efter detta inlägg. Mitt beslut är att inte delta i Polentävlingen. Kostnaden efter att ha räknat är den avgörande faktorn.
Trots min syn på frågan önskar jag både Fredrik med arragörsstab och Ni som eventuellt åker till Polen lycka till.
Devisen som Fredrik och jag talade om i somras att gillar man inte läget så delta inte får gälla mig denna gång.

Sören T

Douglas Wichers, Ängelholm, 2006-01-25 18:14:33 skrev:Polentävlingen
Hej Modsportare! Även jag måste komma in och ifrågasätta varför vi överhuvudtaget skall planera för denna Polentävling. Speciellt när vi inte ens har utnyttjat de redan perfekta svenska banorna t.ex.Kinnekulle Ring med utmärkta SSK Staben som organisatör, tillika Falkenberg eller Karlskoga. Finns ingen anledning att komma med detta Polenäventyr som jag ser det, i nuläget. Om man till kalkylen för Polen lägger till att man troligtvis får lägga en vecka av sin års semester för att komma dit och hem, d.v.s. att man får göra sin utresa på måndagskvällen och hemresa i kommande veckoslut, så ser det för min del inte speciellt ljust ut. Jag håller fullständigt med Sören Trygg och Stefan Pfister i deras åsikter. Vi pratar om en minkalkyl på i storleksordningen 10.000 SEK,alla tävlingsbilskostnader förutom, plus en vecka av sommarsemestern. Absolut inte värt pengarna, när det föreligger mycket bättre alternativ, på nära håll. Vakna upp och tänk i andra banor, nu!! Låt oss kanske satsa på Gotlands Ring 2007, istället, om majoriteten av förarna så önskar!

Tack för inlägget!

Fredrik Skoghag, 2006-01-27 17:38:00 skrev:SLC
Sören

Jag är lite funderad, du nämde inget negativt på anderstorp när vi pratade utan var glad och positiv iaf mot mig hela helgen.

Visst det var bekymmer med bullret pga Sanells (Anderstorps dåvarande banägare) burdusa bedömning men det löste vi ju ändå så att i stort sett alla ändå fick åka. (till 2006 så är det inte samma ljudbekymmer när banan har fått en ny ägare)

men dina kommentarer om SLC inkompetens, har det inte något med att göra din roll i SSK som ledamot/vice revisor där ? som du hellre ser arrangerar SPVM tävlingar ?

Try, Täby, 2006-02-01 08:22:34 skrev:SLC
Fredrik

Jag lovade att inte göra fler inlägg i denna debatt men rena felaktigheter måste korrigeras.
1.Jag har aldrig anklagat Dig eller Din stab för inkompetens. Läs mitt förra inlägg igen.
2.Jag sade till Dig på Anderstorp att om man nu är på plats så har man accepterat villkoren och då är det bara att ställa in sig i ledet, i samma samtal berättade jag oxå att en hel del gnäll förekom i depån, det minns Du om Du tänker efter, och oxå vad det handlade om.
3. Ditt påstående om att mitt engagemang som revisorssuppleang i SSK skulle påverka mitt sätt att argumentera är fullständigt irrelevant och har inget med debatten om Polenäventyret och SLC som arrangör att göra.
Som medlem i MDA och SPVM föreningarna har jag dock rätt att uttrycka mina synpunkter. Vad sedan klassrepresentanterna (Valda i någotsånär demokratisk ordning)gör med dessa återstår att se.

Återigen Fredrik, var och en fattar sitt beslut om vilka tävlingar man ska delta i 2006. Villkoren framgår vanligen av inbjudan. Accepteras dessa bör gnäll inte förekomma på plats. Detta hindrar inte att synpunkter kan och bör komma fram.
En enkät för feedback till SLC som arrangör kanske inte vore en dum ide, till och med polisen i Täby använder detta instrument för att bli bättre.

Sören T

Fredrik - SLC, 2006-02-01 12:39:58 skrev:Sören 2
Sören

Jag trodde att du menade att vi gjorde något dåligt arrangemangsmässigt när du skrev "Så mycket gnäll på SLC arrangemang som hördes i Depåerna på Mantorp och Anderstorp har jag inte upplevt sedan jag började raca 1988" men om jag har misstolkat det ... så ber jag om ursäkt.

Ja att det var gnäll på Sanell och hans mannars sätt att göra ljudmätning och framförallt hur han/dom bemötte tävlande vet jag och beklagar djupt, men du vet också att vi försökte göra allt för att ändå lösa situationen på bästa sätt för alla på Anderstorp, eller? så lasta oss gärna för våra fel, inte sådant som vi inte är skyldiga till.

Absolut du har all rätt att uttrycka åsikter som person, liksom jag har som person.... fast ofta i livet så finns det alltid en bakgrund till varför man har olika åsikter och inställningar, jag undrade bara om du var färgad pga dina SSK engagemang. Men om inte så ber jag om ursäkt och tror på ditt ord att det inte har något med saken att göra.

Absolut, var och en ska avgöra om man vill vara med i någon serie, själv har jag trott (eftersom jag själv tycker det ska bli en ny spännande och annorlunda upplevelse) att åka en utlandstävling är något mycket speciellt som gör det värt att lägga några extra kronor och lite extra tid för att få en upplevelse som inte finns här hemma. Men om fallet är att Modsportklassen inte vill följa med som klass så är det naturligtvis klassens eget val.

Ni är som deltagare i en klass inte tvångsanslutna till någon tävling eller serie såklart.

Däremot så SLC´s mål att våra tävlande SKA tycka det är kul att komma till våra tävlingar och det känns trist att höra Sörens "negativa" ord om våra tävlingar oavsett anledning eftersom det känns som ett misslyckande och hoppas vi får möjligheten att bevisa motsatsen att vi gör bra, roliga och åttråvärda arrangemang att vara med på även om vi kör något race utomlands (Obs! Polen-tävlingen arrangeras med svensk raceledning och med svenska tillstånd och som vanlig svensk nationell tävling, vilket gör att personer med Debutant-licens faktiskt kan vara med till skillnad mot en "normal" utlands-tävling)

Med bästa race-hälsningar och förhoppningar om att många faktiskt vill uppleva ett äventyr/race i polen med SLC.

Try, Täby, 2006-02-01 13:29:54 skrev:SLC
Fredrik, tack för en bra debatt. Hoppas vi belyst ämnet mångsidigt för alla passiva. Ånyo anser jag debatten avslutad. Vi ses säkert på någon bana i sommar.

Sören T

P.S. Ska bli spännande att se hur månadens fråga på denna hemsida utvecklas D.S.

Douglas Wichers, Ängelholm, 2006-02-06 13:35:09 skrev:Modsportrace på Falkenberg 19-20/8 2006?
Då det enligt månadens fråga, ser ut som om majoriteten inte är för att köra Polenracet, eller i varje fall inte har bestämmt sig ännu, så frågade jag mig, finns det ett alternativ?
Utan att på något sätt ha mandat för eget agerande i frågan eller att lägga hinder för de som vill åka i Polen, så har jag såsom långvarig SSK-medlem, frågat SSK, om det är något som hindrar att vi kör ett av våra Modsportrace, i samband med en av deras SSK tävlingar. Jag fick då tillsvars att vi var hur välkomna som helst, att göra så. SSK kör en tävling på Falkenberg den 19-20/8 2006. Jag tycker personligen att det låter väldigt lockande och bör vara en fråga som vi kan ta upp inom MDA föreningen. Jag har även frågat ett antal Modsportkollegor och fick full respons och stöd för min idé.Om majoriteten av MDA förarna är för detta, så tycker jag att vi kan diskutera detta vidare. Ett extra Modsportrace, behöver inte vara i konflikt med SPVM eller SLC/Polen, då det inte går på samma helg, vidare är det inte konstigare än att Clubmanklassen årligen kör en av sina tävlingar i Danmark, utanför SPVM serien. Clubmangänget var ju även och körde själv i England, härom året. Vore tacksam för era synpunkter på denna fråga, för att kunna gå vidare med ärendet till MDA styrelsen, som ett förslag. Svara gärna i gästboken och eller till min e-mail douglas.wichers@bmhmarine.se
Mvh
Douglas Wichers

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 7:54 pm

Bo Johansson, Jönköping, 2006-02-06 14:00:22 skrev:Falkenberg
Håller med Douglas "-det ena behöver inte för ta det andra". Själv kommer jag mycket gärna till Falkenberg den 19/8-20/8 om förslaget godkänns av oss alla.

Bo Johansson

Stefan Pfister, 2006-02-07 08:34:18 skrev:Falkenberg
Falkenberg ja det vore trevligt!
31 svar hittills på månadens fråga.Det ser ut att bli rekordmånga startande i klassen 2006.

2006-02-07 19:42:26 skrev:Falkenberg
Bra förslag. Jag ställer upp på race Falkenberg. Bättre än Polen.

Per Löveryd

Greger, Ystad, 2006-02-07 20:13:32 skrev:Kontaktperson
Tänkte bara påminna om att klassen har en kontaktperson.

Try, Täby, 2006-02-08 11:09:26 skrev:Extra race
Bra o kreativt förslag Douglas. Stödjer detta. Klassrepresentanten blir här serverad ett underlag för agerande--- Bra va!?

Sören T

Jocke Unnebäck, Eskislstuna, 2006-02-09 07:56:10 skrev:Kalendern
Roligt att det verkar bli så många deltagare i år. Dessutom tycker jag det är bra att vi har kreativa medlemar, för ordningens skull tycker jag dock att vi alla borde gå "rätt" väg med förslagen. Vi har en Modsport förening med en kontaktperson och vi har ett allt starkare SPVM.

Bo A, Linkeboda, 2006-02-11 18:27:42 skrev:Alternativ och förslag
Hej på er.
Roligt att se att denna del av hemsidan används, bra.
Initiativ till friska idéer är också bra, kom bara ihåg att det är viktigt att vi som klass upplevs som en helhet. Dessutom som en del i SPVM! Därför är det som flera påpekat viktigt att använda de kanaler som finns.
Dock vill jag påminna samtliga om min egen roll i Modsport nuförtiden, som inte är lika rikstäckande som den kanske har varit.
Jag har hand om det medlemsregister vi har i föreningen, skriver en hel del manus till hemsidan (där Greger är den som gör det stora lasset!!), fungerar som kontaktperson inom klassen samt för de som vill komma in. Föreningens röst mot omvärlden har hanterats av av vår ordförande, Olle Olsson, visserligen emellanåt med viss hjälp av mig. Nuförtiden har vi ju SPVM som en paraplyorganisation. Tidigare var Olle representerad i den styrelsen, men har nu ersatts av Joakim Unnebäck.
Alltså betyder detta att föreningens åsikt borde komma från Olle, och drivas av Joakim om det handlar om en åsikt som rör SPVM.
Vad gäller tävlingen i Polen tycker jag mig minnas att SPVM tänkte göra en förfrågan bland sina deltagare hur intresset såg ut, men nån sådan såg jag aldrig till.
Vet kanske Joakim nåt mer om detta?
I vår egen eminenta Månadens fråga kan man ju iallafall som sagt konstatera att vi blir Sveriges största räserklass 2006... Däremot är ju utfallet inte vidare klockrent (lika många JA som NEJ då jag tittade, och ett stort antal tveksamma)....

Alltså, fortsätt ventilera era åsikter här!!

När ni sedan ser ett sjysst mönster, bolla det vidare genom rätt kanaler. Lycka till!

Jan N, 2006-02-13 09:58:57 skrev:SPVM tävlingskalender
Vi försöker sprida ut tävlingarna så jämnt som möjligt under säsongen och dessutom köra på olika banor. I år fick vi erbjudande om att köra på en ny bana som inte skulle innebära så stora extrakostnader för oss och som vi trodde skulle bli en extra krydda till serien – Poznan.
Jag tror fortfarande att de som åker till Polen får en extra upplevelse med allt vad en ny bana och ny miljö innebär. Vi kommer alltså att hålla fast vid denna tävling och får se vad facit i efterhand ger. Vi får ju räkna bort en tävling i serien så de som inte kan eller vill köra, förlorar ju ingenting – mer än en upplevelse.
Självklart är ju att serien i första hand skall köras på svenska banor. I år har det varit svårt att få till en bra kalender. Vi är för få att få egna tävlingar och för många att kila in oss i ett redan färdigt arrangemang. Valet av tävlingar beror således ej på om man är revisorsuppleant i en förening eller om man bor i Malmö, som det påståtts i denna gästbok.
Vad gäller SLC:s arrangemang har jag i alla fall den uppfattningen att det arrangörsmässigt fungerar bra – dock blir inte tidsschemat bra för vår del – vilket har inneburit tidsträning på fredagen eller lång väntan på söndagen att få köra våra race. Detta är det ingen i SPVM som uppskattar.
I lördags skickades en enkät ut per e-mail till de som deltog förra året i SPVM, angående en tävling i juni på Anderstorp eller två tävlingar i juli, en på Knutstorp och en på Kinnekulle, för att få en komplett kalender.
Hitintills har vi fått in 21 svar. 8 vill köra i juni 13 vill köra två tävlingar i juli.
Vi avläser resultatet på tisdag kväll varvid styrelsen beslutar efter detta.
Vill Modsport köra en extra tävling utanför SPVM är detta ju inget problem. Detta bör göras i samförstånd med klassrepresentanten och bör dessutom inte konkurrera med SPVM:s deltävlingar. Annars förlorar ju båda parter på detta!

Hälsningar
Jan N

Reidar Thoresen, Larvik,Norge, 2006-02-15 23:30:07 skrev:Race Falkenberg 19/8-2006
Hei allesammen !
Støtter forslaget om å kjøre på Falkenberg 19/8-2006.Jeg er på jobben når racet i Poznan kjøres,men kan kjøre på Falkenberg.Håper i tillegg på å kjøre Mantorp Park/Knutstorp og muligens Anderstorp i 2006.

Per Fogelberg, Karlstad/Forshaga, 2006-02-16 12:11:40 skrev:Fråga ??
Nu är snart mitt lilla bygge på hjulen ! Ett hemma bygge som ser ut som en seven med hjul häng från en clubbman bil är det Mod 1 som gäller eller ?? jag vet ju inte vikten på den men siktar på 500-550 kg 1800 zetet förgasar konventerad. om jag förstått det hela rätt så hamnar alla hemma byggen i 1an ?

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 8:01 pm

Bo A/ kontaktperson, Linköping, 2006-02-16 21:37:10 skrev:Svar på fråga
Hej Per.
Kul med ditt intresse för Modsport.
Kontakta vår reglementesansvarige Joakim så hjälper han dig tillrätta. Hans mailadress är: joakim.unneback@volvo.com

Lycka till!!

Try, Täby, 2006-03-01 13:08:51 skrev:Testkörning 2 April
Den 2 April finns en möjlihet att testa vinterns ändringar. Challengegänget hyr då Tullinge flygplats.
Dom har låtit hälsa att vi är välkommna att delta. För mer info om tider och avgifter kontakta Lennart Fosselius via lennart@challenge.nu
Gå oxå in på deras hemsida challenge.nu och kika.
Sören T

pelo1, Göteborg, 2006-03-14 20:50:15 skrev:Transponder
Hej alla modsportare
En fråga om transponders 2006
Skall vi ha egna i år? Var köpa isåfall?
Keep racing
Per Löveryd

MGB V8:an, Stockholm, 2006-03-15 21:27:44 skrev:Svar på transponder
Hej Per,enklast är att beställa på www.amb-it.com
"Direkt powered" är billigast och man slipper ladda den.
MVH
Peter Gustafson

Bo A, Linköping, 2006-04-02 10:06:10 skrev:Modsport 3 nyheter
Vad kul med ny chaufför i trean, välkommen Magnus Uvhagen!
Jättekul att också se att vår trotjänare (han förtjänar tapperhetsmedalj!!) Claes Hanström är anmäld i år igen!
Vad händer med resten av treorna?
Jockes Lotus är såld, Elmons gamla Midget likaså. Planer för de nya ägarna? Jag hoppas att säljarna har informerat köparna om denna hemsida...!

Vart tog Magnus Jansson vägen, nån som har hört nåt?
Peter Ineruds Alfa, Leif Thims Midget...det har även snackats lite löst om en till Elan från Skåne...?

Kom igen, vet ni nåt om detta så upplys oss!!

Leif Karlsson, Stockholm, 2006-04-03 21:11:26 skrev:Leif Karlsson
Hej!
Tråkigt att ni valde den loggan. Jag jobbar själv med reklam och den andra populära loggan med "Apex"-tänket med S:et var mycket genomtänkt, tydlig och med ett mervärde. JA, det är mina inputs. Lycka till
/RäserLeffe

2006-04-15 19:17:08 skrev:Modsport 1 och 3
Varför får modsport 3 inte ta poäng i modsport 1
Mats Hildingsson tex, åker mycket fort med sin 3 bil det skall väl premieras när någon är duktig.
För publiken måste det verka konstigt som på Falkenberg där han blev trea totalt men inte fick gå upp på prispallen i modsport 1.

Lennart Pihlqist

Magnus, Täby, 2006-04-26 13:27:25 skrev:Falkenberg
Det pratades om att eventuellt byta Poznan mot Falkenberg. Vad hände, blir det någon körning där?
//Magnus (i Mod III)

Marie Carlsson, Ängelholm, 2006-04-28 18:46:14 skrev:Hej!

Jag och några andra aktiva tjejer inom motorsporten har startat upp ett tjejteam som heter Puma Racing :-) Vi körde vår första tävling förra helgen med en Porsche GT3 Cup bil på Mantorp i SLC 3h. Var även på Gotland Ring för några veckor sedan och fick testa den häftiga bilen och den nya banan. Det ska bli spännande och se om vi kommer att kunna rulla vidare med projektet.
Om det inte blir mer Porsche kommer jag mer än gärna köra några tävlingar i modsport med min ljusblåa Lotus Elan. Vi får se hur det blir. Elanen är nylackad och klar för racing iaf! :-)
Vet någon om det finns modsport-klistermärke man kan klistra på sin bil? Hade varit kul att få den helt i ordning om det blir åka av!!

Ha det bra på Er alla!

Hälsningar
Marie

Christer, Vimmerby, 2006-05-30 13:40:23 skrev:reportage modsport
Hej
Jag är lite nyfiken om det blir några bilder samt resultat ifrån Mantorp

Christer

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 8:09 pm

Magnus, Täby, 2006-07-07 09:06:06 skrev:Förslag till ändring av klassindelning
Hej,

Kanske konstigt att jag skickar ett förslag om regeländring som ännu inte kört något.
Men jag räknar med att köra för fullt fr o m 2007.

Min reflektion är att Modsport III har få bilar, medan Modsport I har desto fler.
Vidare så verkar det som om spannet mellan snabba och mindre snabba bilar i Modsport I är stort.
Troligen beror detta delvis på att kg/hk skiljer en hel del mellan de snabbaste och mindre snabba.
Slutligen så kan man konstatera att Modsport II är helt tomt.
Jag känner till historien om varför klasserna kom till, så den går jag inte in på.

Hur som helst, mitt förslag är att ändra klassindelningar till följande:

Nuvarande klasser:
Modsport I, 2,5-3,99 kg/hk
Modsport II, 4,0-5,49 kg/hk
Modsport IIII, >5,5 kg/hk

Föreslagna nya klasser:
Modsport I, 2,5-4,49 kg/hk
Modsport II, >4,5 kg/hk
Modsport III, utgår

Syftet med klassändringen är att få flera bilar i alla (båda) klasserna och därmed roliga tävlingar.
Jag tror att detta skulle leda till att ett antal bilar som idag kör i Modsport I skulle byta till ”nya Modsport II” och kanske dominera den klassen istället för att komma på efterkälken i ”nuvarande Modsport I”.

/Magnus

Per Fogelberg, Forshaga/Karlstad, 2006-07-08 18:04:13 skrev:Nytänkande
Modsport motor beräkningarna är för äldre typer av motorer i dag finns det få motorer som passar in i annat en i klass 1. Mitt förslag är att: bilar över 2 liter kör i 1 an och under 2 liter kör i 2 an.
Sen är det nog läge för lite marknadsföring för att få ut bilar, för bilar finns det !

PS Modsport ledningen är väldigt tillmötes gånde och har raka svar på mina frågor det under lättar i byggandet. (Kommer med en Seven nästa år för hoppnings vis i klass 2)

2006-07-12 18:37:36 skrev:Nytt reglemente
Tycker att kg/HK klasserna skall vara som nu men att inte ta med reglerna hur bilen är ombyggd, Dvs en kraftigt ändrat chassi tex rörram skall INTE medföra att bilen går in i klass 1. Enbart kg/hk skall gälla.

Per Löveryd

Magnus, Täby, 2006-07-13 12:06:28 skrev:Nytt reglemente
Per's inlägg kan mycket väl lösa "problemet" som vi har idag. Planerar själv på att köra i Mod III med en ej ram byggd bil, men välkomnar gärna Per mfl i den klassen. Bara vi blir flera.

/Magnus

Bo A, Linköping, 2006-08-01 18:04:45 skrev:Racereferat saknas
Hallå där.
Dags att nån av er som var på plats snickrar ihop ett enkelt racereportage, det saknas både från Knutstorp och Kinnekulle.
Kom igen nu, så svårt kan det väl ändå inte vara!

/ Bo A

2006-08-12 13:02:42 skrev:Vad händer?
Va händer med sidan, var är uppdateringarna? Jag tycker ansvarige ska ta tag i sidan, eller lämna ifrån sig ansvaret!

Om du har något du vill jag ska uppdatera sidan med är du välkommen att maila till mig. Sen måste jag be dig att läsa och förstå reglerna innan du skriver i våran gästbok. /Greger

Bo Anckarman, Linkeboda, 2006-08-17 12:49:44 skrev:Ohyra i gästboken
Tänk att även vi drabbades av en anonym proffstyckare.
Tråkigt, speciellt för Greger som lägger ner så mycket tid på sidan.

Tydligen är det också så att det FORTFARANDE finns människor som tror att det är webmastern som GÖR sidan.
Nu är det ju så i detta fall att webmastern bara förmedlar det som kommer in från medlemmarna. Han har inte möjlighet(eller lust!) att själv deltaga på allt, så därför är han beroende av att medlemmarna skickar in resultat, bilder, funderingar eller vad det nu kan vara. TÄNK PÅ DET!!
Utan medlemmarnas hjälp stannar sidan, så enkelt är det.
Vi som har bidragit till sidan förr i tiden kanske har skämt bort dem som bara läser den...?

Det är inte farligt att skriva ett par rader, eller skicka med några bilder. Det är ju tom så att det finns många som tycker det är av STORT intresse att få läsa om just DIG! Var du på tävlingen? Skriv om den då!
Har du nån idé du vill "känna av" bland övriga medlemmar? Skriv!!

Svårare än så är det inte.

I styrelsen idag finns det flera personer som börjar tycka det är dags att tacka för sig. Kan denna mentalitet vara en av anledningarna.....?

Hälsningar
/ Bo A

Per, Göteborg, 2006-08-27 18:23:39 skrev:Anmälningsavgifter ANDERSTORP
Hello
Anmälningsavgifterna för ANDERSTORP ser ut att bli mycket höga. Ca 5000 kr!!!!!!!! Hoppas att det som tidigare gått ut var lite fel. Transponder hyra 500 kr borde väl vara dispositionsavgift, 1500 kr för att träna borde tolkas att det finns chans att träna på fredagen inom raceavgiften som tidigare. Är det inte det så lägger jag av och kör på dessa tävlingar. Vi är 2 bilar i vår familj, blir 10 000 kr för Fre-Lö race Otroligt.

Per Löveryd

Fredrik - SLC, 2006-08-27 20:36:19 skrev:Avgifter Anderstorp
per

Avgiften för Anderstorps-tävlingen är 2750:- inkl El.

Vi har ingen uppdelad träning som en del andra arrangörer utan kör med obegränsad träning för racebilar och för det så tar vi 1.500:- för dom som vill träna en hel dag (3,5h Effektiv tid möjlig) den träningen är på inget sätt obligatorisk utan högst frivillig som tycker det är värt 1.500:- för möjligheten att testa sin bil under en hel dag i det tempot som dom vill. dvs kunna åka in och ut när det passar.

Transponder-avgiften är enligt önskan från er egen organisation och Racesam-mötet tidigt i våras att ALLA arrangörer skulle ta 500:- i avgift för utlåning av transpondrar för att motivera er tävlande att SKAFFA egen transponder. (då dom flesta svenska tidtagare har slutat reparera dom lånetranspondrar som tar slut och förenklingen av tidtagning med fasta transpondrar är väldigt stor och då inte ekonomisk utan i folk då man slipper hålla på och byta dom vid stora evenemang)

så kostnaden är 5.500:- för era 2 bilar att tävla.... träningen är frivillig eller transponder-hyran bestämd av er organisation SPVM för DOM som inte köpt egen transponder än även fast SPVM enligt utsago(Jan Nordgren) bestämt att alla ska göra det.

2006-08-28 22:32:27 skrev:Avgifter
Visst är det vår dyraste tävling hitintills det är det ingen tvekan om vad du än säger Fredrik!
Vad gäller transponderhyran är den inte bestämd av SPVM.
Denna diskuterades på Racesam:s (sammanslutning av de klubbar som arrangerar bantävlingar) vårmöte och följande beslöts:
”Under 2006 kommer arrangör och tidtagare överens om hur många transpondrar som behövs
och till vilken kostnad. Samtliga tidtagare har inte särskilt många transpondrar till uthyrning,
men vi anser att eftersom det funkat under 2005 med att flytta transpondrar från heat till heat med hjälp av arrangörens personal borde det kunna funka även under 2006.
Fr.o.m. 1/1 2007 måste alla förare ha egen transponder. Det skall dock finnas möjlighet för den förare som bara kör enstaka tävling att hyra transponder till en kostnad av c:a 500:-. Det är upp till varje klubb att själva bestämma vad förarna skall betala och även avtala annat med tidtagningsuthyraren.”
Jag kan även citera vad som skrevs om startavgift för 2006:
"Startavgift
Rekommenderas 2000:- inkl el och fredagsträning"

Hälsningar
Jan

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 8:15 pm

Fredrik - SLC, 2006-08-28 23:24:09 skrev:tråkig ekonomi
Ok, det är mycket möjligt att det är den dyraste med 2.750:- i startavgift, dock är det den nivån som det måste ligga på med dom startavgifter och elavgifter som numera finns på dom stora banorna i sverige såsom Anderstorp, Mantorp, Knutstorp mfl.

55 tävlande a 2000:- täcker inte ens banhyran och elavgiften för 2 dagar. Och än mindre övriga kostnader som tillkommer med ett evenemang.

Och inom 2-3 år skulle jag tro att era startavgifter inom sprintracing kommer dubbla från önskade 2000 till 4000 då det är svårare och svårare att få folk att idiellt ställa upp och jobba utan ersättningar.

SLC har funktionärer och det har vi för att vi betalar våra funktionärer både reseersättning, traktamente och står för ALL mat och boende under hela tävlingshelgen, vilket självklart gör evenemanget betydligt dyrare att arrangera , vilket får utslag på era startavgifter men det är många klubbar som har stora bekymmer idag att hitta funktionärer överhuvudtaget.

Kolla skräckexemplet med Roadracingtävlingen senast på Ring Knutstorp som enligt andrahands-utsago körde den tävlingen med 9 funkisar och hojjar låg på banan utan åtgärd mfl.... kolla hyllinge MS gästbok för åsikter därvid.

Magnus, Täby, 2006-09-07 12:55:11 skrev:Bilen är klar! År 2007 kör jag ModIII
Äntligen är bilen klar! Det tog lite längre än beräknat (ganska vanligt), men nu är den alltså klar.
Det är en Alfetta GTV från 1980 som kommer att gå i Modsport III nästa år. Tyvärr så kan jag inte köra sista tävlingen i år, men är nu väl förberedd på 2007 (redan från start).
Hoppas att få se fler deltagare i klassen ModIII.

Yrjö, Jyväskylä ,Finland, 2006-09-10 16:42:51 skrev:BMW
Har John-Eriks bil gått sönder, eller någon köpt den ?? Aerodynamiskt snyggaste bilen i serien. Undrar kompis från Finland ?

Alex, alingsås, 2006-09-13 14:39:26 skrev:John-Eriks bil
Nej då den är inte såld han har bara en del värmeproblem:) Grenrör spricker och det brinner lite varstans. Vet inte hur det går för han men kanske kommer han till Anderstorp? Kolla startlistan ;)

Bo Anckarman, Linköping, 2006-09-15 15:47:56 skrev:BMW M1
Senaste jag hörde från J-E är att han skaffat fyra cylindrar till, och kastat hårfönen som satte eld på saker och ting.... Vi får väl se...

/ Bo A, snart f.d. kontaktperson...

2006-09-18 18:57:52 skrev:Anderstorp SLC
Hej
Tack för trevligt racande på Anderstorp banan. Gick så där för mig men det är skoj att vara med. Nästa år får modsport 1'orna se upp.
Baksidan av racen var väl SLC oootroligt dåliga sätt att möta oss spvm'are. Dålig info, ingen servicekänsla,mm ja det mesta kändes som om vi inte var välkomna.
Prisutdelningen var va den? För att få tag i pris till min son Emil Löveryd som vann sin första seger fick vi springa runt bland ovetande funktionärer för att lista ut vad priserna fanns. Hittade dom ute i mörkret där vi med ficklampans sken fick lista ut vilket pris vi kunde ta med oss hem, skärpning!! Nya unga deltager (vi vill väl föryngra klassen) skall inte behöva belönas på detta sätt !! Per Löveryd

2006-09-18 19:04:52 skrev:nytt reglemente
Synpunkter på nytt reglemente
1. Ändra varsamt i det befintliga. Är i mitt tycke inte så stora fel i bla effektberäkningarna. De som idag och tidigare vunnit eller kommit bra har inte varit bilar med fel uträknade motorer. Kan tänka mig att justera +-10 % på effektberäkningarna
2. Turbo bilarnas effketer kommer då och då upp. Dess effketberäkning idag på 150 hk/l 2 ventil är rimliga värden. Att på olka sätt straffa ut turbo är i mitt tycke felaktigt. Turbo kan många ggr vara det som räddar ekonomin för amatören. Dock brukar det gå sönder men skoj va det en stund.
3. Att straffa bilar till modsport 1 pga s.k rörram är fel. Bör utgå.

Per Löveryd

Magnus, Täby, 2006-09-19 16:51:51 skrev:Regler
Håller med Per att man inte bör straffas pga rörram eller ej. Det borde räcka med indelningen kg/hk.

// Magnus

Fredrik - SLC, 2006-09-20 16:03:05 skrev:till Per Löveryd
Som alltid så hade vi prisutdelningen 15 min efter dagens avslutning, dock fick jag då veta att SPVM hade lagt sitt möte samtidigt då det enbart var 2 st pristagare närvarande på prisutdelningen vid Anderstorps nya fina prispodie.

När det gäller dåligt med svar från våra funktionärer så tar jag till mig det och ska kolla vad jag kan göra för att förbättra oss drastiskt på det, då jag är medveten om vad problemet är.

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 8:21 pm

pelo1, 2006-09-30 19:37:00 skrev:Katalysator
Hej
Har snabb kollat på SBS hemsida om katalysator. Vad jag kan läsa mig till så gäller katalysator krav för oss från 2008!! Ej 2007 som vi diskuterade på spvm mötet.
Någon annan som kollat detta ?

Per

Magnus, Täby, 2006-10-04 08:47:34 skrev:Katalysator
Enligt SBFs tekniska regler "TR 1.20 Katalysator" så gäller införandet för samtliga klasser fr.o.m. 2008.
Införandet tidigare gäller endast specifika klasser.

Per Fogelberg, Forshaga/Karlstad, 2006-10-05 11:45:59 skrev:Frågor
Nu när bilen är klar (test tid bokad på Gelleråsen) så funderar jag på om jag skall åka Modsport 07.
Och då kommer det fram lite frågor:
Hur blir det med Cat ät det 07 eller 08 ?
Är det krav på egen tranponder ?
Kommer reglerna ändras ? Man måste ju ha en liten budget det är ju rätt mycket som hänt på dom åren jag hålt upp.
Min personliga åsikt i regel frågan är att jag tycker att motor beräkningen är uråldrig o från B18 tiden.
Jag vidhåller att en enkel indelning med två klasser undet och över 2liter med vissa vikt restriktioner vore bra för klassen enkelt och upmundrande för dom som gillar "stora" bilar o för dom som gillar "Små"
Kul att SPVM kör i hop med RHK på Velodrom loppet !!!

Per, Göteborg, 2006-10-08 17:52:47 skrev:svar till Per Fogelberg
kat införs i vår klass 2008. Transponder måste vi införskaffa inför säsongen 2007. SPVM skall försöka samordna inköp så priserna blir vettiga.

Per Löveryd

pelo1, Göteborg, 2006-11-06 18:53:57 skrev:Bra priser på Slicks
Tips på bra inköpsställe för slicks. Söker slicks till min Alfa 16 tum 11 till 12,5 tum breda.

Per Löveryd

2006-12-22 14:50:13 skrev:GOD JUL
GOD JUL alla modsportare även han som vann med en halv poäng

Stefan Pfister

Per Fogelberg, Forshaga, 2007-03-28 21:26:53 skrev:Efterlysning !
Jag söker fälgar 13"x 7-8" delning 3.75 om någon vill o kan ! vet att man inte skall annonsera här men...

Max, Linköping / Malmö, 2007-02-27 18:34:19 skrev:Bakljus Europa
Usch vad ni kommer att bli ledsna på mig nu, förlåt! Min stackars Europa blev påkörd och bland annat blev vänster bakljus mosat. Jag vet att det finns ett par här som kör Europa, är det någon som har ett sådant som de vill sälja?

/Max
0708-623349

Per, Göteborg, 2007-04-24 21:00:41 skrev:Fälgar sökes
Hej
Söker 16 tum fälgar med bredd 11-12 tum.

Per Löveryd

admin
Site Admin

Inläggav admin » sön sep 14, 2008 8:26 pm

Mats, Ljusfallshammar, 2007-07-10 14:40:41 skrev:Bilder Knutstorp
800 (totalt)bilder från Sportvagnsmeetinget i knutstorp
http://www.sportfotograferna.se/?fil=pr ... intro=visa

Hämäläinen, Finland, 2007-07-16 21:16:39 skrev:Hejsan från östsidan
Ni har en riktigt intressant racingklass. Kanske du kan publisera det i Finland också. Här fins ganska många förra Special Saloon biler som kan inte användas inom nuvarande GT-regler.

Ola N, Örebro, 2007-10-03 21:52:53 skrev:Slutresultat
Hej! När kommer slutresultaten att redovisas. Sista tävlingen är väl körd nu?
Ola N

Johnny, Årjäng, 2007-10-14 09:50:10 skrev:Efterlysning
Hej. Jag söker tel.nr. eller epostadress till Peter Gustavsson som kör en gul MG nr. 14 i Modsport 1.Jag bygger en bil med Rovermotor, vill gärna ha kontakt med Peter. SÅ om du Peter ser det här, eller någon annan som vet så hör av er. Johnny Aldosson tel. 0574-34080 mob. 0047-93234085 e-post aldosson@telia.com

Per, Forshaga, 2007-12-01 20:15:54 skrev:Klass byte
Hej på er ! Jag har sålt min Seven och Köpt en gammal Formel Ford, kommer att sakna den goda kamratskapet i modsport depån men vi har kvar MG n !!

Sören T, Täby, 2007-12-12 20:39:31 skrev:GOD JUL
Eder kassör vill tillönska alla en riktigt god och flitig jul.
Dax oxå att snarast efter årsskiftet betala medlemsavgiften för 2008.
Ventilera gärna era katalysatorbekymmer här.

K.Winkler, Vikingstad, 2007-12-21 20:28:33 skrev:God Jul och Nytt År
K.Winkler med familj önskar alla Modsportare en trevlig
Jul.

Ang. katalysator så bygger jag om bakvagnen till en
MKII för att få mer kylning till katalysatorerna, ingen
ro bara slita och gno.
/ Kenneth

Try, Täby, 2008-01-03 12:15:48 skrev:Vårtest i slutet av April
Jag och en kompis funderar på att hyra Björkvik Ring för vårtest/avrostning inför säsongen 2008. Datum 26 april. Gå in på Rejsa.nu/forum och anmäl Ditt intresse för denna möjlighet. Om vi får ihop tillräckligt med bilar blir kostnaden för en hel dag endast ca 500kr per bil.
Om Du har frågor kontakta Sören Trygg 0706892103

K.W, Vikingstade, 2008-03-14 20:37:19 skrev:Automobil
Hej alla modsportare!
I dag fick jag en förnyelseavi från Automobil, och om jag vill ha 10 nr av denna tidning, så skall jag betala 490:-
Vad är detta, jag har reklamskyltar på bilen med Automobil sport cup, är det samma företag som skall ha reklam samt betalt för att vi skall få deras tidning?
K.Winkler

Try, Täby, 2008-03-14 23:06:13 skrev:Automobil
Samma här. Vi fick oxå inbet. kort från Automobil.
Det fick omedelbart gå till återvinning, hoppas det är ett misstag.

Sören T

Återgå till "Modsport"