[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 590: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 646: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
Roadsportreglementet 2010-2012 - Sida 7 - SPVM.SE

Roadsportreglementet 2010-2012

Allt som rör Roadsport
Användarvisningsbild
Michelingubben
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Roadsportreglementet 2010-2012

Inläggav Michelingubben » lör mar 27, 2010 11:23 am

Hej Alla

Roadsportåkare i SPVM, om du har bytt motor så måste dett anges i Vagnboken under Motorfabrikat / CC volym

Dvs inte enbart i Vagndeklarationen

Glöm inte detta då du uppdaterar din Vagnbok för 2010

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
Zetec 227hk, kanske lite till
AC
WC
2X48 Dellorto
Omregistrerad pga motorbyte, nu Cosworth 1/2 V8a

Stefan
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Stefan » fre dec 17, 2010 8:26 am

Det smärtar mig att skriva detta men jag känner att efter ca 120 inlägg så måste jag göra ett inlägg.
Hoppas vid min gud att ingen som funderar på att börja köra Roadsport eller MX-5 Cup läser denna tråd!
Sällan har jag läst så många underliga och förvirrade inlägg. Har försökt att förstå vad de olika "kombatanterna" vill men redan efter ett fåtal inlägg är min förvirringen total.
Denna typ av diskussion (skulle vilja kalla det "tuppfäktning") saknar tyvärr kontext. Det finns faktiskt en anledning till att vi i SPVM har tillåtit motorbyten. Det handlar om att vara pragmatisk och inte fastna i "fundamentalistisk bokstavstolkning" och hålla kostnaderna byråkratiskt trassel under kontroll. Jag vet det eftersom jag var med och lade grunderna för Sportvagnsreglementet.
Inte minst kommentaren om att ett reglemente inte behöver tolkas tyder på att man inte tänker längre än sin egen näsa eller motorhuv räcker eller tolkar reglerna bara så att dom gynnar sin egen person och inte kollektivet. Tolkningsföreträde har av hävd i första handen SPVM:s styrelse tillsammans med regelkommiten. Till och med Svea rikes lag är föremål för tolkning. I och med att det är ett reglemente godkänt av SBF så kan den som inte nöjer sig med SPVM:s tolkning vända sig till SBF med protester vid tävlingstillfällena om man anser att en bil inte uppfyller reglementet. En klar fördel med att köra t.ex. MX-5 cup inom Roadsport reglementet.
Diskussioner anser jag är bra och nyttiga om dom är baserade på fakta och om de som deltar inser sitt ansvar. En diskussionstråd av denna typ tror jag rent ut sagt är skadlig för både Roadsport och MX-5 Cup.
Som jag ser det är MX-5 en del av SPVM som vi skall vara mycket glada för och förstå värdet av. Så gör inte diskussionen till en strid mellan Roadsport och MX-5 Cup och skräm inte slag på dom som eventuellt vill börja köra med sin sportiga bil.
Stefan Mumm

Fredrik Henriksson
Kontakt:

Inläggav Fredrik Henriksson » fre dec 17, 2010 9:30 pm

Håller med dig Stefan. Även om inte jag inte kunnat hålla mina fingrar ifrån tangentbordet när man känt sig vara direkt eller indirekt i skottgluggen (som enskild individ eller del av ett MX-5kollektiv), så har det efter ett antal bataljer blivit mer och mer tydligt för mig att vem som än "vinner" tangentbordsfighten så är det en Pyrrhusseger då hela kollektivet tar stryk. :(
Kanske vore det bäst om vi tog bort denna tråden?

Återgå till "Roadsport"