[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 590: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 646: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
Roadsport 2010 Race snacketråd - SPVM.SE

Roadsport 2010 Race snacketråd

Allt som rör Roadsport
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Användarvisningsbild
Michelingubben
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Michelingubben » mån feb 15, 2010 11:11 pm

Vem Åker i år??

Nyheter??

Nytt på/med bilen i år, kan ju börja med min

Jag har fått för mig, efter lite studium av den Engelska Blat Chat (Lotus 7, Catreham) att min ZF LSD inte är rätt justerad

En standard ZF LSD levererad av Caterham är antingen med ramp 45/45 grader eller 30/30 grader samt en förspänning på ca 58 fotpund (vid test i garaget fick jag ca 60Nm) och bör vara 38-42 fotpund

30/30 grader innebär vad jag förstår att den är symetrisk vad gäller ingrepp dvs lika mycket vid motorbroms som vid acerellation

Modifieringen klar och vi får se vad resultatet blir, förväntat resultat är mindre understyrning in i kurva

Enligt Blat Caht kan man få problem med en diff som spinner innerhjulet då bilen lyfter (typ Quaife ATB), när hjulet bromsas kraftigt då det träffar marken igen kan kuggar, ofta på högre växlar, gå av

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
Zetec 227hk, kanske lite till
AC
WC
2X48 Dellorto
Omregistrerad pga motorbyte, nu Cosworth 1/2 V8a

Användarvisningsbild
Kimmen
Kontakt:

Re: Roadsport 2010 Race snacketråd

Inläggav Kimmen » ons feb 24, 2010 9:38 pm

Förstå vad Miataägarna ska bli långa i ansiktet när jag passerar dom med den här... pyyyyyscccssssssht säger det när jag aktiverar lustgasen :lol: ser ut att leverera en hel del downforce oxå 8)

http://www.blocket.se/kalmar/Honda_crx_ ... ?ca=12&w=3
Ingen kommer ihåg en fegis...

/Joakim Granfors

Användarvisningsbild
Michelingubben

Re: Roadsport 2010 Race snacketråd

Inläggav Michelingubben » lör mar 27, 2010 11:36 am

Modifierad diff monterad, förspänningen blev ca 42Nm lite svår att mäta då olika förhållanden ger olika resultat (temp mm)

Besiktning SBP avklarad redan i fjol

Vagnboksbesiktning klar

Engelsk super detalj monterad för att få bak växelspak 100mm, den FUNGERAR

Utbyte av malande framhjulslager återstår samt lagning av täckcanvasen för bakluckan/utrymmet

/ Bengt Metz
Caterham Superlight
Zetec 227hk, kanske lite till
AC
WC
2X48 Dellorto
Omregistrerad pga motorbyte, nu Cosworth 1/2 V8a

Återgå till "Roadsport"