Inläggav stenjarl » mån okt 26, 2015 8:06 am
Hej Spvm förare ! Klargörande från mej dels som förare Sponsor och teamansviarig Jarls Bilservice och Team For Food ! Inför 2016 kommer vi att deltaga med 5 bilar 4 i modsport , Alla känner troligen till mina förslag till regel ändringar , tyvärr det enda som gått igenom är att vikten höjts till 1450 kg, däremot förbjuds ABS vilket jag anser , utesluter moderna bilar , värt att notera dom 4 bilar vi kommer med i modsport har inte Abs, så det är inte i egen sak jag lobbar både för loggern o behålla Abs, är övertygad om att det lockat fler till att köra, men nu är det som det är troligen tillväxten rejält hämmad, se bara på modsport 1 hur många som var anmälda , och hur många som verkligen körde serien , glömde att vi har 2 bilar till dels hyrbilen m3 , och Bmw m3 V8 Alsm återställd med racemotor . Den sistnämnda kommer inte att gå i Modsport, på grund av reglerna mot Abs, jag personligen har kört utan Abs med Abs i torrt spelar det ingen större roll i blött nja , vi körde med den gul m3 utan Abs på 59 någonting under raceweek
Kinnekulle 2015 i regn det var den snabbaste varvtiden 2013 Anderstorp regn gul m3 ingen Abs kolla tiden , så rädslan för Abs är rätt överdriven