[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 590: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 646: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
Ryktesspridning efter Knutstorp - SPVM.SE

Ryktesspridning efter Knutstorp

Allt som rör Clubman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Stefan
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Ryktesspridning efter Knutstorp

Inläggav Stefan » fre jul 09, 2010 3:03 pm

Tydligen går det ett rykte (två personer har talat med mig om detta) om att jag skulle ha trängt av Petter Berger på första varvet i backen upp mot hårnålen.
För att inte dras in i en "snurr" av rykten så lägger jag ut två bilder jag fått av Racefoto som visar vad som hände.
Tyvärr så är detta de enda bilder Racefoto tog av händelsen (jag har kollat det med honom).
Så här upplevde jag situationen:
Eftersom jag låg i andra position efter Henrik så valde jag ett defensivt vänsterspår in i vänstersvängen och Petter valde att försöka köra om på höger sida. När jag såg honom i min högra backspegel valde jag att hänga kvar i mitt vänster spår. Som ni kan se på bilderna så ligger jag flera meter till vänster om idealspåret med gott om plats för en bil til höger om mig.
Det förekom ingen kontakt mellan bilarna. Som jag ser det så var detta en "raceaccident" sådant som tyvärr händer i racing.
Det var dock tråkigt att Petter körde in i däck traven och skadade sin framvagn, tyvärr så kunde jag bara bidra med en 3/8" uniball till reparationen av Petters bil då jag och min bror hade ett antal bränsle- och kylproblem att ordna.
Så är det upp till er att tolka bilderna och så hoppas jag att det kan stanna vid detta.
Bilagor
3RS100704-009.jpg
3RS100704-009.jpg (92.17 KiB) Visad 4597 gånger
3RS100704-010.jpg
3RS100704-010.jpg (87.71 KiB) Visad 4597 gånger
Stefan Mumm

lockarpsgokart.se

Re: Ryktesspridning efter Knutstorp

Inläggav lockarpsgokart.se » tor jul 15, 2010 12:01 am

Känns som ett läge att bemöta detta. Forumet är helt perfekt att diskutera sådana här saker. Då ser alla som finner intresse hur vi ser på olika saker. Något som jag tror kan vara mycket positivt med detta är just att båda åsikterna/uppfattningarna blir offentliga och så är det bara att gå vidare.... eller så diskuterar man vidare :lol: Så här kommer min uppfattning hur min avkörning på SSM:et uppstod: På väg över kullarna och ner mot kurvan där jag körde av försökte jag först komma om Stefan på insidan men märkte snabbt att han skulle stänga det spåret. Istället gick jag upp bredvid på utsidan. Min uppfattning är att här går Stefan snabbt tillbaka i idealspåret vilket jag ligger i. Eftersom man var rädd om bilen så drar jag mig för att bara hålla emot och missar därmed spåret och glider ut i allt däckskit vilket det givetvis varken går att styra eller bromsa i. I min värld så fungerar det så att om väljer innerspår så stannar man där. Likadant om man ligger bredvid varandra på en raka så kör man rakt. Man försöker inte gnugga sin bil mot den andra för att den bilen ska känna att det troligtvis inte ska finnas plats när det är dags att bromsa. Se bara på Vettel och Webbers katastrof för några race sedan. Visst fan är det bättre att skita i att köra superoffensivt så fort man får någon i backspegeln. Då sparar man både sina däck och koncentrationen och det tar minst ett par varv mer innan den bakomvarande kommer ifatt. Det finns faktiskt inget roligare än byta lite placeringar, de är ju det som är racing.

Till sist, jag är varken långsint eller surgubbe (än) så det hela är lugnt från min sida. Bilrackaren klarade sig faktiskt riktigt bra så nu rejsar vi vidare. :D

Mvh Petter

Återgå till "Clubman"