[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 590: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 646: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
Racerapport Falkenberg 24-26/9 2010 - SPVM.SE

Racerapport Falkenberg 24-26/9 2010

Allt som rör Clubman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Clubman#59
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Racerapport Falkenberg 24-26/9 2010

Inläggav Clubman#59 » mån sep 27, 2010 2:07 pm

Så var det dax för ”Grande Finale” på Falkenberg i Clubman Cup.
Med 11 bilar anmälda och med 2 poängs skillnad i toppen mellan Stefan Mumm och Henrik Andersén och även tätt om 3:e platsen, gavs förutsättningar för bra racing
Så till kvalet på lördagen, snabbast var Petter Berger, i Phantom, med 44,380sek som den ende under 45 sek, följd av Stefan Mumm Mallock och Henrik Andersén Mallock. Två bilar föll i från efter kvalet, Henrik Vognstrup, Mallock med trasig drivaxel, och då hans axel är ”one of the kind” fanns ingen reserv att tillgå, och undertecknad, Mallock, med haverat utgående lager i växellådan. Sålunda 9 bilar kvar till söndagens race.
Starten i Race 1 togs av Petter som dock snurrade på baksidans högfartsdel, och Henrik A. blev ny ledare tätt, mycket tätt, följd av Stefan M. Stefan attackerade så småningom i slutet på start och mål och tog sig förbi, trots hårt motstånd från Henrik, till täten. Sedan följde en tät och stundtals hård batalj dem emellan in till sista varvet, där Henrik plötsligt, osynligt för mig där jag satt på läktaren, tappade 5-6 sekunder i Nyhem-Essetområdet. Stefan Mumm först över linjen följd av Henrik Andersén och Flemming Bendíxen, Mallock, på tredje plats.
Inför Race 2 ledde nu Stefan Cupen med 8 poäng, vilket innebar att om Henrik vinner Race 2, måste Stefan bli minst 2:a för att behålla ledningen, och då Henrik stod i pole i Race 2, bästa varvtid Race 1, så hade Henrik en hygglig chans om han bara tog starten.
Starten gick, Henrik tog täten följd av Petter och Stefan. Henrik skapade snabbt en lucka till de övriga, som han höll in i mål, och Stefan gjorde under 15 varv många försök att ta sig förbi Petter. De bjöd på mycket tät och bra racing in över mållinjen, där Petter bärgade 2:a platsen och Stefan 3:e plats.
Längre ned i fältet hade Pete Roberts och Flemming Bendixen en fin fight om 5:e plats, där Flemming till slut tog 5:e plats 0,6sek före Pete.

lockarpsgokart.se

Re: Racerapport Falkenberg 24-26/9 2010

Inläggav lockarpsgokart.se » mån sep 27, 2010 9:49 pm

Ja vilken kanonhelg! Det var :twisted: racing som gällde! :D

I race 1 hade evakueringsslangen från kylvätskebehållaren på Phantomen lyckats, med hjälp av mitt misstag, lägga sig sig snyggt i sidepoden så att en halvliter vatten sprutade ut på vänster bakhjul. Den långa sladden i snabbaste kurvan följt av att jag stod mitt i banan med bilar som kommer emot mig i 150 knyck kommer jag smälta under vintern. (jag vet att Pete också sket knäck)
Innan alla var förbi så var de racet förlorat....

I race 2 gjorde som sagt Henrik en grym start och jag som vanligtvis en halvkass så att Rs-bilen kom om. Denna var helt omöjlig att komma förbi. Det var slangbella effekt varje varv. Jag var ikapp varje kurva men för långt bort för att komma förbi efter varje raka. Men jäkligt utmamande. Att dessutom försöka hålla Mumm bakom gjorde det inte lättare. Men vilket heat med grymma försök från Mumm varje varv som till slut nog kommit om mig om jag haft plats igenom chikanen. Istället snurrade vi båda men jag kom loss snabbast... Funderar på att inte lacka om kärran :lol:

Video kommer efterhand.

Ha de / Petter

Återgå till "Clubman"