Hej på er alla RS vänner.
Som många av er säkert håller med om är att har man en gång kört racing så är det svårt å hålla sig ifrån och inte vilja komma tillbaka å köra igen. Problemen brukar vara typ familje situation som ändras, pengar som saknas osv. Men förr eller senare så brukar bitarna falla på plats, å det är ungefär som cykler med ca 10 års intervaller då en klass når sitt klimax, lite som en sinus kurva. RS befinner sig just nu på botten av en sådan. Men nu borde det vara läge "dags" för ett uppsving.
Sen frågan var får/kan RS klassen köra. Den frågan är jag inte orolig för, självklart finns det lösningar på den frågan. SPVM och ihop med Clubman har ju kört ihop tidigare, och med rätt inställning/anpassning från vår sida så tror jag att Clubman är mer än villig och hjälpa till så att RS klassen får nånstans å köra fram tills nästa ev problem uppstår, att vi är för många. Just nu är det RS som har kris, nästa gång kan vara det omvända å då ska vi komma ihåg å inte vända dom ryggen.
Själv har jag kört Clubman ett antal år för att sen gå över till RS. Jag lämnade Clubman efter att ha vunnit klassen totalt i tre år i följd, 2000-2002. Jag kände själv att jag skulle vilja gå vidare till RS och att lämna plats för andra och kämpa om klass segern. Det jag då ville ta med mig över till RS var den härliga stämningen å kamratsskapen som fanns å jag tror finns än idag.
Jag är väldigt sugen på och iordning ställa min bil igen, en ny kaross finns framme som bara måste justeras samt bygga insugskanal i glasfiber, Katalysator, brandsläckare å diverse annat.
Men jag inser att det måste till ett upprop nu och en kraftsamling kring RS 2010, så att vi får ut de bilar och förare som likt jag somnat in lite och som bara väntat på nästa "våg". Jag skulle vilja veta vilka som kan tänka sig vilja jobba för att leta reda på alla som har en RS bil och som kan tänka sig och komma ut på banan igen. Jag kan tänka mig och hjälpa till. Vi skulle kunna ordna en kick off "Nostalgi träff" så att dom önskar kan komma och få lite inspiration och vi kan bolla idér på hur vi ska kunna boosta på sinuskurvan å vägen tillbaka för RS 2010.
Jag har massor av idér själv som jag skulle vilja bolla med er på en sådan träff.
Here we go RS RS RS RS.
MVH // Peter Johansson